בית שמש

לאחר מות בנם: המשפחה תובעת את העירייה

לפני כשבעה חודשים, נער בן 13, דניאל מדמון ז"ל, נפל מגובה רב ונהרג בבית שמש. כעת, תובעת משפחתו את עיריית בית שמש בדרישה לפיצויים על הבנייה הרשלנית (ארץ)

זירת האסון (צילום: קובי ליזרוביץ', דוברות זק"א)

לפני כשבעה חודשים, דניאל מדמון ז"ל, תלמיד ישיבה בן 13, נפל מגובה של חמישה מטרים ונהרג, לאחר שנשען על מעקה בחצר הישיבה, שבועות ספורים לאחר שחגג את בר המצווה שלו.

כעת, משפחתו של דניאל ז"ל, החליטה לתבוע פיצויים מעיריית בית שמש בגין התקנת מעקה בצורה רשלנית, מה שלטענתה גרם לקריסת המעקה והריגתו של בנם.

המשפחה שכרה את שירותיו של עו"ד ערן בקר מומחה בתחום הנזיקין והביטוח ומומחה בתאונות קטלניות בכדי להגיש את התביעה נגד העירייה.

על פי כתב התביעה, הנער ששהה יחד עם חבריו על גבעה, שמתוחמת בחומה, נפל אחרי שנשען על המעקה שהותקן ברשלנות.

עוד על פי התביעה, הסיבה לקריסת המעקה היא חיבור לקוי, ובשל יצירת סדק בקיר התמך, המעקה התנתק ממקומו וגרם לפטירתו הטראגית של הנער. על פי התביעה, המעקה גם בימים אלו בנוי בצורה לקויה ולא בטיחותית.

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה: "ליבנו עם המשפחה. כאבם גדול מנשוא. משהוגשה תביעה העניין יתבהר בבית המשפט".

עו"ד ערן בקר אמר ל'כיכר השבת' כי "מוות טראגי ומיותר של דניאל ז"ל, נער צעיר בן 13 שנים בלבד, אשר בעודו מדבר עם חבריו, נשען על מעקה שניתק לפתע ממקומו וצנח מגובה אל מותו. לטענתנו, המקרה הטראגי נגרם בשל רשלנות, מחדלים, התעלמות ואי נקיטת פעולות בטיחותיות אלמנטריות של עיריית בית שמש אשר איפשרה את התרחשות האסון.

עו"ד ערן בקר

"התחזוקה הלקויה במקום התאונה כמו גם עצימת העיניים להידרדרות במצב החומה ולבקע העצום שנפער בה, הינם מחדלים אשר זועקים לשמיים במיוחד במקום שגם לאחר קרות האסון, נערך תיקון של החומה בצורה רשלנית היוצר סיכון להנתקות חוזרת של המעקה במקום בו נפל המנוח – ויש עדיין חשש גדול לפגיעה באנשים נוספים בשל הסכנה מקריסת החומה על הולכי שבמדרכה הצמודה".

כזכור, לפני כשבעה חודשים, גדר בחצר ישיבה קטנה בבית שמש קרסה, ועליה דניאל מדמון, שבועות אחרי שחגג את בר המצווה שלו. אחרי ניסיונות החייאה ממושכים נקבע מותו.

אברהם קאפ מפקד זק"א בית שמש אמר לאחר האירוע: "אנחנו מסייעים לבני המשפחה בשעתם הקשה, לאחר שהמתנדבים טיפלו בכבוד המת באיסוף הממצאים בזירה".

יחיאל רוזנברג חובש 'איחוד הצלה' שהיה בזירת האירוע אמר "ביצענו בו פעולות החייאה ממושכות. עקב אופי האירוע הוזעקו למקום גם צוותי חוס"ן - היחידה לעזרה ראשונה נפשית של הארגון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר