נעצרו בבית המלון

הולנד: ארבעה בחורי ישיבה נעצרו לאחר שניסו להבריח גת

עשרות כבר נעצרו באירופה בשל הברחת צמח הגת. ל'כיכר השבת' נודע על 4 חרדים עצורים בהולנד לאחר שהבריחו גת • השליח: "הבחורים נעצרו בבית המלון, מנסים לעזור אבל הם גורמים נזק" (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
צמח הגת (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הברחת צמח הגת מישראל לרחבי אירופה הפילה ישראלים רבים בתקופה האחרונה וביניהם לא מעט חרדים. כעת חושף 'כיכר השבת' כי ארבעה בחורי ישיבות, נתפסו על ידי המשטרה ההולנדית, בעת ששהו בבתי המלון.

הבחורים, נשלחו לבתי מעצר שונים, ככל הנראה כדי להקשות את העונש ולייצר הרתעה לעתיד. יצוין, כי צמח הגת אינו חוקי בהולנד, בשונה מקנאביס, שכן חוקי בחלק מהמקומות.

תופעת הברחת הגת תמורת מעט כסף התפשטה גם למגזר החרדי, רבים מתוך המגזר, בעיקר בנים ובנות צעירים אשר נשרו מהמסגרת מתפתחים תמורת כסף לא גדול, מימון טיסה ובית מלון להעביר את צמח הגת לחו"ל.

הצמח מותר לשימוש בישראל, וברוב ארצות אירופה נחשב לסם לכל דבר הכולל עונש מאסר ממושך. אי ידיעה על ההבדל בין הנהוג בישראל לעולם, גורמת לרבים להאמין כי אין פשע במעשיהם.

שליח חב"ד בהולנד, הרב עקיבא קמיסר, שטיפל בארבעת הבחורים, מספר ל'כיכר השבת: "מדובר על ארבעה בחורים חרדים צעירים, שהעבירו ככל הנראה בתמימות את הגת מהארץ, כשהם לא יודעים שבהולנד, זה נחשב כמו העברת סמים קשים ותמימים נופלים בפח בגלל קצת כסף".

"כעת, לפי מה שאני יודע, יש ארבעה בחורים עצורים, אחד מהם נמצא בבתי כלא של צעירים, כרגע, אנחנו מטפלים בזה באמצעות רבני הכלא ומנסים להשיג להם עורכי דין. הרשויות פה לוקחים זאת לחומרא, כדי להרתיע את אלו שאולי יבואו עם הסמים, אמנם יש סמים שמותר פה, אבל גת אסור".

"הבעיה היא", מוסיף הרב קמיסר, כי "השולחים מספרים לאותם תמימים, כי אם יקרא משהו בית חב"ד יעזור - אז אנחנו ממליצים, חד משמעי לא לבוא לפה עם גת, זה לא עושה לנו טוב עם הרשויות בלשון המעטה. לפני הקורונה, זו הייתה מכה קשה בכל אירופה. כעת הגל הזה מתחיל לחזור בעקבות פתיחת השמיים, אז אנחנו קוראים לציבור שלא לבוא עם כאלה עסקאות מפוקפקות".

שליח חב"ד באמסטרדם, המתעסק עם ישראלים, הרב דובי פינקוביץ, מספר ל'כיכר השבת', "אנחנו לא מבקרים בבתי כלא חברה שנעצרים על הברחת גת, כי אנחנו לא רוצים שאנשים יבואו לפה עם גת ויגידו מקסימום חב"ד יעזרו לנו. מה שכן, עזרנו להם עם הבתי כלא והרבנים שיהיה להם אוכל כשר ותפילין (לחלק מהם לא היה תפילין כמה ימים)".

"בשונה מהעבר, הפעם הסיפור יותר מורכב, כי המשטרה שמה כל בחור בבית כלא שונה, ככל הנראה, כדי להחמיר בעונשם - מדובר בהתנהלות נוקשה ולא שגרתית, אחד הבחורים, שהיה בכלא מרוחק, נאלץ לאכול רק ירקות, כי לא הייתה אפשרות להביא לו אוכל כשר".

עוד מספר השליח: "מי ששלח אותם לפה, סיפר לאותם בחורים שגת זה חוקי פה, כמו קנאביס, וזה ממש לא נכון, המעצרים של אותם בחורים לא היו בשדה תעופה - כמו כל פעם, אלא המשטרה עצרה אותם בבתי המלון בהם התאכסנו".

כזכור, לפני שנה, מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק לתיקון פקודת הסמים המסוכנים (שידול לייבוא או ייצוא חומר הנחשב לסם בחו"ל), של חבר הכנסת משה ארבל.

ארבל הסביר את הצעת החוק ואמר, "קיימת כיום תופעה של מפעילים ישראלים אשר משדלים צעירים מאוכלוסיות מוחלשות לייצא או לייבא חומרים כאמור תמורת טובות הנאה בדמות טיסה חינם וסכום כספי סמלי. אותם צעירים מסכימים לסיכון בלתי סביר והרבה פעמים מוצאים עצמם כלואים במדינה זרה, חסרי אונים ללא כל עזרה מאותם מפעילים – תלויים המון פעמים במשרד החוץ אשר מוגבל ביכולתו להביא לשחרור העצורים. אותם אזרחים מנוצלים מגיעים מאוכלוסיות מוחלשות, כגון: קטינים החוסים במעונות נוער, חרדים, יוצאי אתיופיה ועוד."

ההסבר של ארבל (ערוץ כנסת)

לדברי ח"כ משה ארבל: "על פי נתונים שקיבלתי ממשרד החוץ בתקופה שמנובמבר 18 לפברואר 20, נעצרו בחוץ לארץ 110 ישראלים על הברחת גת. חלקם סולקו בתוך כמה ימים אבל חלקם נשפטו לחודשים בכלא או לשנים בתלות במדינה בה נתפסו והכמות אשר הוברחה".

"המפעילים יודעים לפנות היטב אל צעירים וקטינים ממשפחות במצוקה, ברוב הפעמים בני העדה האתיופית או חרדים. לצעירים הללו שמימיהם לא נסעו לחופשה ולא ראו מטוס מבפנים, מוצע עולם ומלואו. טיסה לחו"ל בחינם בתוספת כמה אלפי שקלים ,רק בשביל להעביר חומר שהצעירים הללו מכירים ויודעים שהוא חוקי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר