כל התגובות הנסערות

ההצבעה הכפולה של אביר קארה: "צריך לפתוח חקירה"

הליכוד זועמת על הצבעתו הכפולה של ח"כ אביר קארה מימינה ודורשת לקיים נגדו צעדים משפטיים • בן גביר: "הממשלה הפכה את הנוכלות לשיטה" • כל התגובות (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
המהומה במליאה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

מהומה הבוקר (חמישי) במליאת הכנסת, עם הצבעתו הכפולה של ח"כ אביר קארה מימינה, בעבורו ובעבור ח"כ עידית סילמן. בעבר שני חברי כנסת מהליכוד, שעברו על עבירה דומה, הורשעו בעבירה פלילית, אך הפעם – בשונה מפרשת יחיאל חזן – טוען אביר קארה כי הוא הצביע בשוגג, טענה שתיאלץ להתברר.

זמן קצר לאחר האירוע, וסיעות הימין באופוזיציה כבר פועלות לענישת קארה. מפלגת הליכוד תקפה: "ממשלת ההונאה ממשיכה במדיניות 'אין הפתעות': מי שגנבו את קולות הימין והקימו ממשלת שמאל בתמיכת אנטי-ציונים, עכשיו גונבים הצבעות במליאה".

הצבעות קארה (ערוץ כנסת)

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', ביטל את דברי קארה לפיהם "הצביע בשוגג": "טענתו אינה אמת והוא מוסיף בכך חטא על פשע. קארה הצביע פעמיים, גם במקום שלו וגם במקום שלה. קורה שח"כ מתבלבל בעמדה ומצביע בטעות בעמדה של ח"כ אחר (כמו שקרה ללפיד קודם והוא מיד הודיע על הטעות והמשכנו הלאה) אבל כשמצביעים פעמיים זה מכוון. לא שוגג".

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד לא בזבז זמן ושלח מכתב ליועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט ודרש פתיחת חקירה מיידית. במכתב ששלח קרעי למנדלבליט נכתב: "מדובר בעבירה פלילית חמורה ביותר. אבקשך לפתוח בחקירה מיידית בעניין. כמו כן, אבקשך להורות באופן מיידי על שמירת כל החומרים המצולמים הקיימים לגבי השבועיים האחרונים ולבדוק גם אותם".

ח"כ מירי רגב נזכרה בפעם הקודמת שנעברה העבירה במליאה: ‏"מוסר כפול, הצבעה כפולה! דו פרצופיות של הממשלה הזו. דין קארה כדין חזן".

ח"כ אביר קארה אחרי הסערה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה אמר: "הדבר לא מפתיע, הוא אשר אמרנו - זו קואליציה המובנת על שקר והונאה. זו לא מקריות, אלא שיטה ותרבות של שקר! נדרוש את בירור העניין עד תומו".

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, תקף: "בהתחלה הם גנבו את הבחירות ועכשיו הם גנבו את ההצבעות. ממשלת בנט, לפיד ועבאס הפכה את הנוכלות לשיטה ונעשה הכל כדי להפיל אותה".

יו"ר מפלגת נעם, ח"כ אבי מעוז מהציונות הדתית, התייחס לעברו של קארה בקבוצת "אני שולמן": "מה שראינו היום זה אובדן הערכים שהשולמנים ומפגיני בלפור מביאים לכנסת. אני מקווה שההצבעה הכפולה של אביר קראה היא לא עצה שהוא ומפגיני בלפור קיבלו מרוני אלשיך שנחשף שייעץ להם. חייבים להחזיר את הערכים למדינה, ולהפיל את הממשלה הרעה הזו מייד".

ח"כ אופיר סופר מהציונות הדתית מסר: "מי שמרמה את הבוחרים שלו, לא יכול להימנע מלרמות גם בהצבעות בכנסת".

שר המשפטים לשעבר, ח"כ אמיר אוחנה מהליכוד, ביקש לנאום במליאה, ואמר: "אי אפשר להצהיר לפרוטוקול גנבתי ואז להיות פטור מעונש. בנוסף, לא מדובר פה בשוגג, אם הוא היה יושב במקרה בכיסא אחר ואז מצביע זה בשוגג אבל הוא הצביע פעמיים משתי עמדות כדי שיספרו שני קולות שהצביע ח"כ אחד. היות ובפעם הזו מישהו ראה את זה ואז זה הגיע להודעה לפרוטוקול, אני מבקש שייבדק שבועיים אחורה, האם היו פעמים נוספות שבהם ח"כ קארה הצביע הצבעה כפולה, ואני מבקש שנציג מהאופוזיציה יהיה נוכח בזמן בדיקת הצילומים".

אוחנה: "בדיקה שבועיים אחורה" (ערוץ כנסת)

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד אליעד שרגא: "ממשלת שינוי לא יכולה להרשות לעצמה לפעול בניגוד לחוק. שלטון ישר ונקי כפיים זה הבסיס של מדינה דמוקרטית ולא נהסס להיאבק על כך מול כל גורם שלטוני שיפעל בניגוד לחוק ולכללי המינהל התקין. יש לבדוק את המקרה לעומק ולמצות את הדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר