המשבר מתעצם

מרצ הודיעה: נתנגד לחוק איחוד משפחות

יו"ר מרצ ניצן הורביץ אמר כי מפלגתו תתנגד לחוק האזרחות, אם יובא לאישור הכנסת • המשמעות: ללא סיוע מסיעות הימין באופוזיציה - הוראת השעה תפקע (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ. המשבר הקואלציוני מתעצם (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 )

המשבר הקואליציוני הראשון הופך לכמעט בלתי ניתן לפתרון: יו"ר מרצ, שר הבריאות ניצן הורוביץ, הודיע היום (חמישי) כי מפלגתו תצביע נגד חוק איחוד משפחות, אם זה יעלה למליאת הכנסת ביום שני, כצפוי. "זה חוק שמפלה אוכלוסייה על בסיס גזעי, שבא לעולם בחטא. מרצ עתרה נגד החוק לבג"ץ בעבר ותצביע נגד אם יובא להצבעה", מסרה המפלגה.

הודעת הורוביץ, המדברת על כך שכל ששת חברי המפלגה יתנגדו לו, הופכת את המשא ומתן שמנהלת שרת הפנים איילת שקד מול רע"מ ללא רלוונטית: ללא תמיכה אקטיבית של חברי כנסת מסיעות הימין באופוזיציה (הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית) החוק יפול, והוראת השעה תפקע.

כזכור, החוק, שעובר מדי שנה ומטרתו למנוע מפלסטינים תושבי יו"ש ועזה לחבור למשפחותיהם המתגוררות בשטח ישראל, נדחה כבר פעמיים מעלייה להצבעה, בשל היעדר הרוב, וההתנגדות החריפה של האופוזיציה, על אף שמדובר בחוק ביטחוני מהותי.

בתחילת השבוע הציע ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תמיכה בהארכת הוראת השעה בחודשיים - בתמורה לקידום חוק יסוד: ההגירה המקיף והקפדני יותר - ונדחה ע"י ראשי הקואליציה עידית סילמן ובועז טופורובסקי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר