'המבדיל' | צפו

מסע למשמעות ויהדות בעולם מתחדש; צפו

אחרי מסע של חיפוש בין משפיעים שונים ואנשי מחשבה, הרב זאבי קצלנבויגן, מייסד בתי המדרש "שיוויתי", מצא את דרכו אל משמעות והיהדות בעולם המתחדש של ימינו • צפו (המבדיל)

הרב זאבי קצלנבויגן וזלמן שטוב (צילום: דודי פלוג • מפיק: איציק אוחנה)

השבוע מתארח בתוכנית 'המבדיל' הרב זאבי קצלנבויגן, מייסד בתי המדרש שיוויתי, כדי לדבר על המסע אל משמעות ויהדות בעולם המתחדש.

תחילת מסעו של קצנלבוגן מתחילה בין ציר בני ברק בישיבת פונוביז' לבין ציר ירושלים בעיר העתיקה אצל הרב זילברמן. שני עולמות שונים המייצגים רעיונות אחרים.

אחרי מסע של חיפוש בין משפיעים שונים ואנשי מחשבה, קצלנבויגן מגיע אל העיר העתיקה ומתחיל ללמוד יחד עם הרב זילברמן חברותא שנמשכה 7 שנים. שם הוא מתוודע לחוויה עמוקה יותר של יהדות הבאה עם הבנה רחבה יותר וכוללת בתוכה רגש.

לימוד תורה בצורה כנה בה המלמד לומד יחד איתך, ולא מצווה עליך מה לעשות. "תמיד למדתי, אבל תמעד נגעתי רק במעטפת, ולא עניין אותי מה אני חושב, מה אני מרגיש", אומר קצלנבויגן.

כחבר מספר קצלנבויגן על קורס מרצים, הוא שואל את עצמו מה הוא יכול להוסיף אל מול המרצים הבכירים שהיו בזמנו. כעבור כמה חודשים ההבנה כי הוא מביא את הכנות, את הנפש שנפתחת ואת ההבנה שגם הוא כמו כולם נכשל ועולה שוב על הדרך, נותנת לו את הכח להמשיך ולהעביר הרצאות.

אחד הנושאים שכיום צוברים תאוצה הוא אותו החיפוש, שכיום חווים אותו צעירים רבים. חלקם ממקום פנימי של נפש מחפשת וחלקם מנסים לקבל משמעות אחרי טראומות וכו'. כיוון שרוב בני האדם הם בינוניים, עצם לימוד התורה כפי שעושים אותו היום לא מספיק כתחושת שליחות כמו שהיה פעם, ובחורים צעירים רוצים יותר מזה.

לצורך כך קצלנבויגן פתח את בית המדרש 'שיוויתי', המיועד לגברים ולנשים, היוצר משמעות עמוקה יותר של יהדות בעידן העכשווי.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם.

את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה. שבוע טוב וחורף בריא.

צפו בריאיון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר