שימו לב!

המשטרה מזהירה: עלייה במספר ניסיונות ההונאה ברשת

עליה במספר המקרים של תקיפות ברשת. אזרחים רבים קיבלו הודעות פישיניג (דיוג) ובהן הוצעו להם הטבות מופלגות. המטרה - איסוף פרטי אשראי של האזרחים (חדשות דיגיטל)

הונאות רשת (צילום: שאטרסטוק)

משטרת ישראל מדווחת על עלייה במספרם של הונאות רשת, ובהן גביית כרטיסי אשראי וחשבונות בנק של אזרחים וחברות.

במשטרה הסבירו כי ההונאה מתבצעת באמצעות שליחת הודעות הונאה מקוונת, בעיקר באמצעות הודעות דואר אלקטרוני, SMS והודעות שנשלחות באמצעות אפליקציות whatsapp ,telegram. ההונאה מתבצעת באמצעות פעילות פישינג (דיוג), ובמהלכה מתבצעת גביה לא חוקית של פרטי אשראי, ושימוש בפרטים אלו כדי לבצע רכישות ברשת.

שיטת הפישינג היא שיטת הונאה שבה מציעים ללקוח טובות הנאה, כמו הצעות לרכישת מוצרים יוקרתיים בזול, או הגרלות על מוצרים יוקרתיים, וכשהלקוח "זוכה בהגרלה", דורשים ממנו פרטי אשראי כדי לגבות את דמי המשלוח שאינם כלולים בזכיה. כשהלקוח נופל ברשת, משתמשים הנוכלים בכרטיס האשראי שלו, ומנצלים אותו לרכישות מוצרים בחו"ל באמצעות האינטרנט.

ממשטרת ישראל נמסר: משטרת ישראל ממשיכה במאבק מפני הונאות ברשת. במסגרת המאבק בתופעה, אנו מעמידים לרשות האזרחים במהלך החודש הקרוב דרכי התקשרות במייל : mador-c@police.gov.il או באמצעות הודעת whatsapp למספר 0503954838 וקוראים לדווח על כל הודעה שמתקבלת בחשד להונאות פישינג.

במשטרה מדגישים, כי הדיווח אשר יתקבל במשטרה ויבדק, אינו מהווה תחליף להגשת תלונה בדרך המקובלת באמצעות תלונה מקוונת או תחנת המשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר