עקץ - וחטף

בנט: "הממשלה קמה בגלל ציוצי סמוטריץ"

בפנייה לחברי הממשלה להיות מאופקים ולא להתנגח בטוויטר, עקץ ראש הממשלה בנט את סמוטריץ כשאמר כי בשל הציוצים שלו קמה הממשלה. יו"ר הציונות הדתית לא נותר חייב (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט בישיבת הממשלה היום (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

במהלך ישיבת הממשלה שהתקיימה היום (ראשון) ניסה ראש הממשלה נפתלי בנט לעמעם את המחלוקות האידיאולוגיות הנוקבות בתוך הקואליציה. זאת בעיקר על רקע חוק האזרחות, הצפוי לעלות מחר, וההסדר שנרקם עם תושבי היישוב אביתר - שני נושאים שהדעות עליהן חלוקות בקרב הממשלה.

לפי בדיווח ב"וואלה", בנט ביקש משרי הממשלה להפגין איפוק בהצהרות ובציוצים, אומר: "מה שקורה זה שאחרי שאתה יוצא בהצהרה - אתה מחויב אליה".

ראש הממשלה עקץ את סמוטריץ, כשהוסיף ואמר: "הממשלה הזו קמה בעיקר בזכות הציוצים של סמוטריץ', שבמקור בכלל היה מוכן ללכת עם רע"ם בבחירות 2019א'. ואז הוא צייץ, ועלה על עץ עוד ועוד, ובזכותו קמה הממשלה".

הוא הוסיף: "בואו נלמד להיות יותר מאופקים ממה שהוא היה, אנחנו לא רוצים שהממשלה תיפול בגלל ציוצים".

בצלאל סמוטריץ לא נותר חייב, ובציוץ בטוויטר עקץ את ראש הממשלה בחזרה. "בנט אשכרה אמר הבוקר בישיבת הממשלה: ״אחרי שאתה יוצא בהצהרה אתה מחוייב אליה״. יותר מזה אני לא זוכר דוקטור", כתב סמוטריץ.

לקראת ישיבת הממשלה הודיעה שרת הפנים איילת שקד כי חוק איחוד משפחות, הקורע כאמור את הקואליציה, יעלה מחר להצבעה כלשונו, זאת למרות שאין רוב בקואליציה לאישורו. בקואליציה ככל הנראה בונים על חברי כנסת מסיעות הליכוד והציונות הדתית שיתמכו או ייעדרו מההצבעה כדי שיהיה ניתן לאשרו, למרות ההתנגדות הפומבית שלהן ובמקביל גם נמשכות השיחות עם חבריהן בניסיון להגיע להבנות.

שקד הסבירה את החשיבות שבהעלאת החוק כבר מחר: "הוראת השעה פוקעת בשלישי לכן זה צריך לעלות מחר. גם אנשי האופוזיציה ראו את חוות הדעת של שב"כ לפני פחות מחודש והבינו שהחוק הזה חייב לעבור, לא מאמינה שהם ישנו את דעתם".

במהלך ישיבת הממשלה בנט אף הודיע כי ישראל תפסיק את נוהל "מזוודות הדולרים" שהגיעו לידי החמאס בעזה. "אתמול בלילה צה"ל תקף בעזה בתגובה לבלוני תבערה. אני מבהיר פה שוב - דברים השתנו. ישראל מעוניינת בשקט ואין לנו שום עניין בפגיעה בתושבי עזה, אבל אלימות, בלונים, צעדות, הטרדות למיניהן ייענו בתגובה חריפה", אמר בנט.

(צילום: לע"מ)

"אנחנו גם עובדים על פתרון שיאפשר את הסיוע ההומניטארי לתושבי עזה, אבל ללא מזוודות הדולרים. מזוודות הדולרים זה משהו שירשנו, וצריך לעבור מן העולם", הצהיר ראש הממשלה, הצהרה דרמטית שצפויה להרגיז במיוחד את ארגון הטרור החמאס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר