גם 'אובססיבי'?

לאחר הסירוב: בנט שוחח מספר פעמים עם מנכ"ל 'פייזר'

אחרי שחברת פייזר סירבה להצעת משרד הבריאות להאריך את תוקף החיסונים, מנכ"ל פייזר אלברט בורלא, שוחח לראשונה עם בנט • במוקד השיחות: האפשרויות לאספקת עוד חיסונים לישראל (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
בנט ובורלה (צילומים: פלאש 90, הטוויטר הרשמי של פייזר )

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח בימים האחרונים מספר פעמים עם מנכ"ל חברת פייזר, אלברט בורלא. כך מפרסמת הצהרים (ראשון) לשכתו של ראש הממשלה.

בשיחותיהם, הודה ראש הממשלה בנט למנכ"ל פייזר על שיתוף הפעולה ההדוק בהבאת החיסונים למדינת ישראל - פועלה שעליה ניצח, כעדות בורלא עצמו, ראש הממשלה הוקדם נתניהו. השניים שוחחו על אסטרטגיות להתמודדות עם הנגיף, בדגש על וריאנטים קיימים ועתידיים, וכן על האפשרויות לאספקת חיסוני פייזר נוספים לישראל.

בנוסף, שוחחו רה"מ בנט ומנכ"ל פייזר על עסקאות אפשריות להחלפת חיסונים בין ישראל למדינות שונות. המגעים מתנהלים בהובלת משרד הבריאות, משרד החוץ והמטה לביטחון לאומי (מל"ל).

בורלא, כזכור, שמר על קשרים חמים עם ראש הממשלה הקודם נתניהו ואף הודה כי נתניהו הוא ששכנע אותו שישראל היא מקום מקום עם תנאים נכונים לניסוי החיסונים". בורלא הסביר בראיון לפני חודשים אחדים לחדשות 12, כי ישראל מכילה אוכלוסייה קטנה יחסית עם מערכת בריאות מפותחת ואיסוף נתונים מסודר באמצעות קופות החולים דבר שאין בהרבה מדינות.

הוא הוסיף כי הניסיון של ישראל בניהול משברים בשל המצב הביטחוני הוסיף אף הוא להחלטת פייזר לעבוד עם ישראל. בורלא ציין כי נתניהו נהג להתקשר אליו לעיתים בשעת לילה מאוחרת, אפילו כשבישראל השעה הייתה שלוש לפנות בוקר.

"הימרנו על ישראל, אנחנו שמחים מאוד כי האופן שבו ביצעתם את זה הוא מעבר למה שדמיינו", שיבח בורלא ואמר "ידענו שיהיה טוב עבור האנושות אם תיבחר מדינה אחת שבה נוכל להדגים מה חיסון האוכלוסייה יכול לתרום לבריאות האנשים בה, וגם לכלכלה – כי ניתן יהיה לפתוח מחדש את המשק".

מנכ"ל פייזר בורלה בסרטון ששיגר לרגל טקס הוקרה לעובדי מערכת הבריאות ( (צילום: תקשורת לע"מ))

כזכור, בשבוע שעבר נחשף ב'חדשות 12', כי חברת התרופות 'פייזר' הודיעה לישראל שהיא מסרבת לבקשת משרד הבריאות, להאריך את תוקף חיסוני הקורונה בזמן נוסף, מעבר לסוף חודש יולי. הסיבה לדחיית בקשת ממשלת ישראל היא כי החיסונים חדשים מדי וטרם התגבש מספיק מידע רפואי עליהם שיאפשר לאשר בקשה שכזו.

המשמעות של סירוב ענקית התרופות להארכת תוקף החיסונים היא כי יתכן, במידה וישראל לא תמצא כל חלופת שימוש אחרת, שמאות אלפי חיסוני פייזר ייזרקו ללא שימוש בסוף החודש, זאת לאחר שהתוקף שלהם יפוג. נכון לעתה בישראל נמצאים כ-1.4 מיליון מנות חיסונים של פייזר. תוקפם של אותן מנות יפוג בסוף החודש.

בכדי להימנע מזריקת מאות אלפי מנות חיסון מנהלת ישראל מגעים עם בריטניה על חילופי חיסונים, כך שישראל תעביר לבריטניה חיסונים שתיכף פג תוקפם ובתמורה תעביר בריטניה לישראל, בהמשך, חיסוני פייזר שתאריך התפוגה שלהם ארוך יותר. לפי גורמים המעורים בפרטים העסקה צפויה לצאת לפועל כבר השבוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר