היועמ"ש אישר

היבא יזבק מבל"ד תיחקר בחשד להסתה; טרם ברור על מה

הח"כית לשעבר תיחקר ע"י יחידת להב 433 בגין הסתה, אך טרם ברור על אילו חומרים, כך דווח ב'חדשות 12' • בעבר נפסלה ע"י ועדת הבחירות, אך אושרה לריצה לכנסת ע"י בג"ץ (פוליטי, פלילי)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הח"כית לשעבר היבא יזבק (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 )

חברת הכנסת לשעבר היבא יזבק, חברת סיעת בל"ד, הקיצונית מבין שלושת סיעות מפלגת הרשימה המשותפת, תיחקר בקרוב ביחידת להב 433 בחשד לעבירות הסתה, כך פורסם הערב (ראשון) ב'חדשות 12'.

בסיעת בל"ד, ביחידת המשטרה החשובה ובלשכת היועץ המשפטי לממשלה, שמאשר כל חקירה של נבחר ציבור בהווה ובעבר, אישרו את הפרטים על דבר החקירה. ע"פ הדיווח, נכון לשעה זו טרם ידוע על אילו חוקרים יזבק תיחקר.

ח"כ לשעבר יזבק כיהנה כחברת כנסת בשלוש הכנסות שהיוו חלק במשבר הפוליטי ארוך הימים, כולל בימי ממשלת נתניהו-גנץ, אך לא נכנסה בבחירות מארס 2020. יזבק הוצבה במקום השביעי ברשימה המשותפת, ולא נכנסה לאחר שהמפלגה קיבלה שישה מנדטים בלבד.

ועדת הבחירות המרכזית החליטה לפני הבחירות השלישיות, בינואר 2020, לפסול את מועמדותה לכנסת ה-23, אך בית המשפט העליון הפך את ההחלטה ואישר את התמודדותה. ההחלטה בוועדת הבחירות המרכזית התקבלה ברוב של 27 חברי הוועדה שהצביעו בעד, מול 7 מתנגדים.

יזבק אחראית על התבטאויות מעוררות מחלוקת רבות, בחלקן אף שיבחה מחבלים. ברשומות שפרסמה יזבק בפייסבוק היא כינתה את המחבל סמיר קונטאר "שאהיד", שיבחה את המחבלת דלאל מוגרבי שביצעה את הפיגוע בכביש החוף ב-1978 וכן הביעה געגוע לנשיא מצרים בעבר ג'אמל עבד אל-נאצר, שחתר להשמדת מדינת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר