ה'בעל קורא'

מזקני החסידים: הרה"ח רבי משה בריזל ז"ל

בירושלים נפטר הרה"ח רבי משה בריזל ז"ל, מזקני וחשובי חסידי קרלין סטולין, ומי ששימש הבעל קורא במשך שנים רבות בהיכל בית המדרש המרכזי בירושלים, והוא בן 88 (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
רבי משה בריזל ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

בירושלים נפטר הלילה (שני) הרה"ח רבי משה בריזל ז"ל, מזקני וחשובי חסידי קרלין סטולין, ומי ששימש הבעל קורא במשך שנים רבות בהיכל בית המדרש המרכזי בירושלים, והוא בן 88 בפטירתו.

המנוח נולד לאביו הרה"ח רבי אלעזר בריזל זצ"ל, מחשובי החסידים בקרלין ומאנשי ירושלים, ובנוסף על היותו בעל קורא, הוא היה זה שנהג להגיד את ברכות השחר בקול רם בשבתות ובחגים בבית הכנסת בירושלים.

אחד מנכדיו מספר כי רבי משה ז"ל היה אדם שכולו תורה וחסידות, איש משפחה מסור שגידל את ילדיו במסירות למרות הקושי לאחר שהתאלמן מרעייתו בצעירותו, מסירות שאותה ראו כולם גם בשנים האחרונות, עת נחלש כוחו, ולמרות זאת היה צועד לתפילות בבית המדרש.

עוד הוא מספר כי בקרלין היה רבי משה אחד מדמויות ההוד, שתמיד היה מתפלל בקול רם בנוסח הקרלינאי המוכר, וכי בחייו הוא היה איש חסיד אמיתי שהיה קשור בכל נימי נפשו לאדמו"רי קרלין, שניצל את זמנו הפנוי ללימוד תורה.

בפטירתו הותיר אחריו רבי משה ז"ל דור ישרים מבורך, בנים ובנות, חתנים, נכדים וצאצאים, בהם את בניו הרה"ח ר' יוחנן, הרה"ח ר' שלמה, הרה"ח ר אריה והרה"ח רבי יהושע, ההולכים בדרך התורה והחסידות.

הלווייתו תתקיים בשעות הקרובות.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר