מאיים על נתניהו

ח"כ חרדי: "ללא התנגדות הערב - נצביע עצמאית בעתיד"

דריכות בכנסת לקראת ההצבעה על חוק איחוד משפחות, כאשר המפלגות החרדיות מתואמות בצורך להתנגד כדי לפגוע בקואליציה, אך בליכוד אין תמימות דעים • ח"כ חרדי ל'כיכר': "נתניהו צריך לגייס את כל 'הליכוד' להצביע נגד" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ראשי הסיעות החרדיות. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

חוק איחוד משפחות, החיוני לביטחון ישראל, יעלה במהלך היום (שני) להצבעה במליאת הכנסת, כאשר ספק אם יש לקואליציה רוב, בשל כוונת מרצ וחלקים ברע"מ להתנגד.

כדי להביך את הקואליציה כבר פחות מחודש להקמתה, מפלגות האופוזיציה דנות בימים האחרונים בצורך להתנגד לחוק, על אף חשיבותו, בזמן שמתח שורר בין המפלגות החרדיות, בעיקר יהדות התורה, למפלגת הליכוד.

הסיבה לכך טמונה בשני אירועים: הראשון התקיים בוועדת החוץ והביטחון אתמול, כאשר חברי הכנסת ניר ברקת ואבי דיכטר מהליכוד סירבו להצטרף למאות ההסתייגויות שהגיש חברם למפלגה שלמה קרעי, בדיון שעסק במתן הרשות לצה"ל לפסול את הפטור משירות צבאי לנערה שנתפסה משקרת ברמת דתיותה. הח"כים החרדים זעמו על כך, וטענו שמדובר בפגיעה באחדות האופוזיציה.

השני קשור לאירועי היום: חלקים בליכוד עדיין מתלבטים האם להתנגד לחוק איחוד משפחות, כשעל הכף מוטלת מצד אחד המבוכה לקואליציה ומצד שני פתח לכניסת ערביי יו"ש לישראל. התלבטות זו מכעיסה את המפלגות החרדיות, בהם יו"ר יהדות התורה משה גפני, שדרש מיו"ר הליכוד בנימין נתניהו התנגדות גורפת.

דיום היום בכנסת (ערוץ כנסת)

ח"כ חרדי ששוחח היום עם 'כיכר השבת' חושש, ברקע דרישת גפני, מתמיכת חלקים בליכוד בחוק איחוד משפחות: "אחרי מה שראינו אתמול והדיבורים במסדרונות, על הליכוד לגייס להצבעה במליאה לא רק את חמשת הח"כים מהוועדה המסדרת אלא את כל 30 הח"כים. אנחנו פעמים רבות נאמנים לצורכי הליכוד ונתניהו הרבה יותר מאנשיו שלו".

מבחינתו, כל דבר שאינו התנגדות ברורה, זו פגיעה באחדות האופוזיציה, והוא אף משגר איום לראש האופוזיציה נתניהו: "מה זה הדבר הזה שכל אחד יעשה ככל העולה על רוחו? יש אופזיציה מגובשת ועליה לעבוד יחד - אחרת גם אנחנו נצביע על פי צו מצפוננו בנושאים שונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר