האשים את שקד

סמוטריץ' על חוק האזרחות: "יש פתרון אחר"

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' קיים היום הצהרה לתקשורת ותקף בעיקר את איילת שקד. סירב לאשר פומבית שהציונות הדתית תתנגד לחוק האזרחות, אך רמז לכך (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
סמוטריץ בהצהרתו, היום (צילום: מסך, ערוץ הכנסת)

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ קיים היום (שני) הצהרה לתקשורת, ותקף את ראש הממשלה נפתלי בנט ואת שרת הפנים איילת שקד.

"כשהשקר הופך לשיטה, ניתן להבטיח מול פני האומה לא להקים ממשלה עם תומכי טרור, ומספר ימים לאחר מכן לעשות בדיוק את זה", אמר בנט. "ניתן להתחייב שלא להקים ממשלה עם לפיד, 'לא ברוטציה ולא במוטציה', ולאחר מספר ימים להמליך את לפיד כראש ממשלה".

סמוטריץ' עקץ על הדרך כשהתייחס להצבעה הכפולה של ח"כ אביר קארה, במליאת הכנסת בסוף השבוע שעבר. "כך גם ניתן להצביע פעמיים במליאה, באופן פלילי, מול המצלמות, לשנות כמה וכמה גרסאות ולצחוק לכולנו בפרצוף".

בהמשך התייחס לחוק האזרחות שנפל היום לקואליציה בוועדה. לדבריו, "איילת שקד - אם לומר זאת בעדינות - אינה אומרת אמת לציבור".

סמוטריץ אמר: "האמת היא שגם אם הוראת השעה לא תאושר היום במליאה יש בידי הגברת שקד את הסמכות למנוע כניסת ערבים שיסכנו את בטחון ישראל. אני אסביר באופן פשוט: החוק נותן סמכות ושיקול דעת לשר הפנים למנוע את מתן האזרחות. אני חוזר: גם אם הצו לא יאושר היום המצב המעשי לא ישתנה!

"הדבר היחיד שישתנה זה שמשרד הפנים והעומדת בראשו יאלצו לעבוד קשה יותר ולדון בכל בקשה באופן פרטני".

סמוטריץ האשים את שקד ותקף גם את ח"כ זאב אלקין: "בזמן שהגברת שקד מטיפה בתקשורת על חוסר האחריות של האופוזיציה, היא התחייבה באופן חסר אחריות בפני מנסור עבאס לאשר בקשות הומניטריות ולעצור לחלוטין את הריסות הבניה הלא חוקית בנגב בתמורה לתמיכת או הימנעות של רע"מ בחוק.

"בעוד ששקד ואלקין מנהלים מו"מ עם תומכי הטרור בחדרים הסגורים, למכירת מעט האינטרסים שטרם נמכרו על ידם במו"מ הקואליציוני, בתקשורת הם עסוקים בהאשמת האופוזיציה בחוסר אחריות.

סמוטריץ בהצהרתו היום (צילום: רפאל כהן, כיכר השבת)

"לעומתם אנחנו היינו היחידים שעמדנו בפרץ כדי למנוע את החרפה שבה שבועיים לאחר הקמת ממשלת השקר וההונאה נחשף לעין כל כי ממשלה הנשענת על רע"מ היא בת ערובה של תומכי טרור והיא לא יכולה לשמור על האינטרסים הבסיסיים ביותר של המדינה היהודית".

את דבריו חתם: "הממשלה הזאת דוהרת לתהום, מאיימת לרסק איתה את מדינת ישראל, ומבקשת מאיתנו להיות גלגל רזרבי שיאפשר להם להמשיך לדהור אל התהום. אנחנו לא ניתן לכך את ידנו. נביא בהקדם האפשרי את חוק יסוד ההגירה להצבעה בכנסת ונבחן את האחריות הלאומית שבקואליציה חסרת האחריות הזו מטיפים לה".

סמוטריץ סירב לאשר פומבית שמפלגתו 'הציונות הדתית' תתנגד לחוק האזרחות, אולם רמז לכך בצורה ברורה: ״אין לנו שום עניין לתת גלגל הצלה לקואליציה הזו", אמר. "תפקידנו להפיל את הממשלה הרעה הזו״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר