"סיכוי אפסי לניצולים"

האסון במיאמי: מניין הקורבנות עלה ל-27

שבוע וחצי אחרי האסון בו קרס בניין בסרפסייד שבמיאמי, בו גרו יהודים רבים, היום (שני) מניין קורבנות האסון עלה ל-27. בין ההרוגים אותרו זוג חסידי חב"ד ממשפחת אייזנווארט (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
זירת האסון (צילום: דובר צה"ל)

שלשה קורבנות נוספים זוהו היום (שני) בין הריסות הבתים שבמיאמי, שבוע וחצי אחרי האסון הנורא. מניין הקורבנות עומד כעת על 27.

בין הקורבנות שאותרו, אותרו גם הרב צבי דניאל איינזווארט ורעייתו איטא איינזווארט, שניהם בשנות השישים לחייהם, חסידי חב"ד.

מוקדם יותר היום פוצץ חלקו השני של הבניין שלא קרס, זאת בשל חשש שיקרוס במהלך סופה טרופית שאמורה להגיע אל החוף. ראש עיריית המחוז אמרה בריאיון לרשת 'NBC' כי "הריסת הבניין פתחה גישה לאיזור שלא ניתן היה להגיע אליו, אם כי הסיכוי למצוא ניצולים שם קלוש".

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הגיע ביום חמישי לביקור בעיירה סרפסייד שבדרום מיאמי, סמוך לזירת הבניין שקרס לפני כשבוע, ונפגש עם בני משפחות הנעדרים וההרוגים.

קודם לכן נפגש ביידן עם המושל הרפובליקאי רון דה סנטיס, והודיע שהממשל הפדרלי יכסה את הוצאות החילוץ ויספק את כל מה שנדרש למחלצים. "זה עניין של חיים ומוות", אמר ביידן, "אנחנו לא הולכים לשום מקום".

סגן נ', מי שמפקד על צוות במשלחת הישראלית לאסון אמר השבוע כי "בשגרה, אני מפקד על צוות מיוחד שבונה מודלים תלת-מימדיים לצורך ביצוע פעילויות מבצעיות של צה"ל". אמר "בימיםהאחרונים, אנשי הצוות משתמשים ביכולות טכנולוגיות מתקדמות על מנת לסייע למשלחת פיקוד העורף במיאמי.

"ניתחנו את הבניין שקרס ובנינו מודל תלת מימדי שלו, שיאפשר לאנשי פיקוד העורף, לסייע בחילוץ ולהתמצא בין ההריסות בצורה מהירה ואפקטיבית יותר. אנחנו מודים על הזכות וגאים לקחת חלק במאמץ הומניטרי חשוב כל כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר