במרפסת הכנסת

דקות לפני ההצבעה: שקד וקיש ניסו לשכנע את שיקלי

שרת הפנים מימינה דיברה אל ליבו של ח"כ עמיחי שיקלי, ואילו ח"כ מהליכוד שכנע מצידו, דקות ספורות לפני ההצבעה הדרמטית על חוק איחוד משפחות, שלא עבר • צפו (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: אמיר אטינגר ודפנה ליאל)

מבוכה גדולה נרשמה לקואליציה הבוקר (שלישי) לאחר שחוק איחוד משפחות (חוק האזרחות), שהגישה שרת הפנים איילת שקד, נפל במליאת הכנסת בשל היעדר רוב.

הסיכומים אליהם הגיעו שקד ועבאס שכנעו את ששת חברי הכנסת של מרצ, שתכננו להתנגד לחוק, לתמוך בו, וכן שניים מחברי רע"מ, בעוד ששניים אחרים, חברי הכנסת מאזן גנאים וסעיד אל-ח'רומי, נמנעו.

אחרי ניסיונות להשיג עריקים מהליכוד, מאמצים שעלו בתוהו, התרכז המאבק על ליבו של ח"כ עמיחי שיקלי מימינה, שהתנגד להקמת ממשלת בנט-לפיד.

בדקות הספורות קודם ההצבעה עמדו שלושה במרפסת שלצד מזנון הכנסת: שרת הפנים איילת שקד, ח"כ יואב קיש מהליכוד - וח"כ עמיחי שיקלי.

האחרון, שהתלבט כיצד לנהוג, שמע את דברי שקד שניסתה לשכנעו לתמוך בקואליציה, ומנגד קיש שמנסה לגרום לו להתנגד. כמה שעות קודם לכן נועד שיקלי עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, שהכין אותו לאפשרות שהחוק יוגדר כהצבעת אי-אמון בממשלה.

בסופו של דבר החליט שיקלי להתנגד לחוק, כדי להביע שוב את מורת רוחו מהקמת הממשלה, והסביר: "הלילה קיבלנו הוכחה לבעייתיות של ממשלה שאין בה רוב ציוני מובהק. כזו שמתחילה את הלילה עם הארכת חוק לשנה ומסיימת אותו עם הארכה לחצי שנה, שמתחילה עם 1,500 היתרים ומסיימת עם למעלה מ-3,000.

"ישראל צריכה ממשלה ציונית מתפקדת ולא שעטנז שתלוי על בלימה בקולותיהם של רע"מ ומרצ. אם החוק היה מגיע ככתבו כלשונו בלי כניעה למרצ ורע"מ - הייתי מצביע בעדו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר