"עד 2040"

זעם באיראן: השעון ל'השמדת ישראל' - כבה

גל הפסקות חשמל שמשבית את המדינה, מביך את גורמי השלטון שמודים שהמצב עלול להחמיר עוד • בין היתר, השעון בכיכר פלסטין שמציג את הזמן הנותר לישראל - מושבת (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
השעון שכבה (צילום: מתוך טוויטר)

זעם באיראן: גל הפסקות חשמל משבית את המדינה זה מספר שבועות, ומביך את גורמי השלטון - שמודים שהמצב עלול להחמיר עוד.

באופן אירוני, אחד הסמלים של איראן מושבת גם הוא. מדובר בשעון שהוצב בשנת 2017 בכיכר פלסטין שבבירה טהרן, שעליו יש תצוגה דיגיטלית של ספירה לאחור עד ל'השמדת ישראל'.

את השעון התקינו מפגינים איראניים במסגרת מחאות 'יום קודס' באותה שנה, כאשר בזמן תחילת הפעילות הורה השעון על 8411 שנותרו לישראל, כדברי המנהיג העליון עלי חמינאי שטען כי "עד שנת 2040 לא יישאר כלום מישראל".

נושא הפסקות החשמל מהווה אתגר משמעותי עבור השלטון האיראני, ובראשו הנשיא הטרי איברהים ראיסי, שכן התופעה מכעיסה את הציבור כולו, שנתון ללא צרכים אלמנטריים. יצויין כי הפסקות החשמל הללו מצטרפות לסדרת התקלות המסתוריות במתקני הגרעין של איראן.

הפוליטיקאים המקומיים תקפו את מדיניות צריכת החשמל - למרות שהם עצמם התוו אותה עד כה.

כך מוחמד קליבאף, יו"ר הפרלמנט של איראן, מתח ביקורת על מדיניות הממשלה בפוסט שכתב על הצורה שבה "הפסקות החשמל התכופות ברחבי המדינה ושיבוש חייהם של אנשים ועסקיהם - מחייבות תכנון וניהול", טען.

לדברי קליבאף "אם לא ניתן מענה הולם לגידול בביקוש לחשמל בטווח הקצר מכל סיבה שהיא, לפחות יש להיצמד ללו"ז של הפסקות חשמל יזומות, על מנת שאנשים יוכלו לתכנן בעיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר