דורשים נאמנות

השיחות הטעונות בין החרדים לבנימין נתניהו

בימים האחרונים נפגש ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, מספר פעמים עם ראשי הסיעות החרדיות ושמע ביקורת קשה על התנהלות חברי כנסת מ'הליכוד' • כל הפרטים (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
גפני ונתניהו במליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, נפגש בשבועיים האחרונים מספר פעמים עם ראשי הסיעות החרדיות, משה גפני, אריה דרעי ויעקב ליצמן בכדי לשמור על אחדות 'גוש הימין'.

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך הפגישות נתניהו שמע ביקורת קשה מצד הסיעות החרדיות באשר להתנהלות חברי כנסת מ'הליכוד' שלדבריהם החרדים נאמנים בזמן שבליכוד יש מי שנוהג אחרת.

כבר בשבוע שעבר, עת נתניהו התייעץ עם החרדים באשר ל'חוק האזרחות', החרדים דרשו שהגוש כולו יצביע פה אחד נגד החוק: "כל חוק שהקואליציה תציע - אנחנו מצביעים נגד, לא משנה מה תוכן החוק, טוב או לא, אנחנו נגד. אני לא מבין מה השאלה בכלל", אמר ח"כ גפני.

כך גם אמש (שני) , כשנתניהו נפגש עם הסיעות החרדיות. הח"כים החרדים השמיעו ביקורת על התנהלות חברי הכנסת ניר ברקת ואבי דיכטר שהצביעו בניגוד לעמדה החרדית בוועדת חוץ וביטחון, באשר לסעיף על בנות שנמצא ששיקרו לצה"ל באשר למידת דתיותן תגויסנה.

במהלך השיחה רמזו הח"כים החרדים כי אם לא תהיה אחדות בכל הנושאים, גם החרדים לא יהיו מחויבים לגוש, לדוגמא בנושא החלוקה בוועדות הכנסת. בסיום השיחה התחייב נתניהו כי יפעל שסיעתו תצביע בכל הנושאים פה אחד עם הגוש.

בהמשך השיחה עם נתניהו, ח"כ משה גפני ביקר את העובדה שרוב הח"כים בליכוד נמנעים מלהגיע לדיונים בוועדות הכנסת. גפני: "איפה כל חברי הכנסת של הליכוד? למה אנחנו לבד בוועדות?". נתניהו: "מה זאת אומרת?". גפני: "אנחנו נלחמים לבד בוועדות. כמעט לבד. רק החרדים והציונות הדתית. הליכוד שולח רק 8 ח"כים, אתם 30!". נתניהו: "צודק, תן להם להתרגל. רובם היו שרים, פחות מכירים את עבודת הכנסת".

גורם בסיעות החרדיות אמר ל'כיכר השבת': "אנחנו פועלים שתהיה התחייבות שסיעתו של נתניהו תצביע איתנו בכל הנושאים הרגישים, לא יתכן שאנחנו נהיה נאמנים והם לא". יצוין כי בין היתר חוששים בסיעות החרדיות ממצב בו ח"כים בליכוד ימנעו בהצבעות דרמטיות בנושאי דת ומדינה, כדוגמת חוקי הגיור והגיוס.

גורם אחר בסיעות החרדיות הוסיף: "הדרישה להצביע פה אחד נגד חוק האזרחות הייתה כדי להעביר מסר של התנגדות נחרצת לכל חוק של הקואליציה, בלי קשר לתוכן שלו, שהמסר יחלחל גם אצל אחרוני הח"כים בליכוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר