גן עדן לעבריינים

מטבעות דיגטליים בשווי 120 מיליארד דולר אבדו

גם אם הצלחתם להניב תשואה יפה ובשוק המטבעות הדיגיטליים - הרווח אינו בטוח לחלוטין: לאחרונה איבדה חברת 'פיירבלוקס' מטבעות בשווי של כ-250 מיליון שקלים (כלכלה)

בני סולומון | כיכר השבת |
מטבע ה'את'ריום' (צילום: shutterstock)

מאז חטא האדם הראשון בני האדם מתפרנסים בזעת אפם. בשנים האחרונות, לצד ההתפתחות התעשייתית והטכנולוגית, החלו אנשים להשקיע יותר בשווקים תנודתיים יותר, אבל עם אפשרויות רווח גדולות יותר. כך נוצר מצב בו רווחים ממניות שהיו עד לפני מספר שנים נחשבים לגדולים ולא יציבים, הפכו בעיני משקיעים מסוימים כ'לא מרגשים' מספיק.

כך למשל החל להתפתח שוק הקריפטו, עולם שלם של מטבעות דיגיטליים מסוגים שונים. המוכר ביותר הוא הביטקויון, שזינק תוך שנים מדולרים בודדים לסכומים שמתקרבים ל-60 אלף דולרים לכל מטבע.

שוק המטבעות הדיגיטליים הוא שוק חדש, שהולך ומתפתח, ורק לאחרונה הכירה מדינה ראשונה באופן רשמי במטבע דיגיטלי שתאפשר שימוש בו בשטחה. כן. גם לקניות בסופר.

לא כל מטבע נוצץ - זהב

יחד עם ההתרגשות הרבה על הנבות רווח גדולות, נוצר בתוך התחום הלא מאוד מפוקח הזה שוק שחור ואפל, שמשפיע ישירות גם על המשקיעים.

לשם הדוגמה, ניתן לראות את מה שקרה לאחרונה למטבע בשם 'את'ר'. המטבע הושק בשווי של 7 דולר לכל מטבע, ובימי השיא זינק בלמעלה מ19,000 אחוזים.

בשל טעות אנוש של עובד חברה המאבטחת מטבעות דיגיטליים בשם פיירבלוקס שמקורה בישראל, איבדה לאחד מלקוחותיה מטבעות את'ר בשווי של קרוב ל-250 מיליון שקלים.

חברה נוספת איבדה סכומי כספים ללקוחותיה בשווי של למעלה מעשרה מיליון דולר. מקרים נוספים עלו בהם לקוחות שכחו סיסמאות ובכך איבדו את כל הונם.

בתקופה האחרונה אבדו למיליוני משקיעים בדרכים אלו ואחרות מטבעות דיגיטליים מסוגים שונים ומגוונים, ועל פי ההערכות גרם הפסדים למשקיעים בהון עתק של למעלה מ-120 מיליארד דולר.

על פי מומחים מהתחום, הפתרון הפשוט לבעיה הכל כך גדולה הזו היא ביזור ושקיפות. ברגע ששוק המטבעות הדיגיטליים לוט בערפל ולא נמצא תחת פיקוח, מביא ליכולת של סוחרי סמים ואנשי עולם תחתון להתקרב לשוק כזבובים לנחל.

ברגע שיוטל פיקוח ואו שקיפות על המטבעות, יהיה קשה יותר לגנוב ולאבד מטבעות, שהסב עד כה נזק של 120 מיליארד דולר לפחות.

אז מסתבר כי אומנם המטבע הדיגיטלי הוא עשוי להניב רווח לא רע, אבל חשוב לזכור שגם אם תצליחו להתגבר על התנודתיות העצומה בשוק הזה, אתם יכולים להיות חשופים הרבה יותר לגניבות ואובדן כל ההשקעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר