האנטישמיות בארה"ב

הילדים ניצלו בזכות הרב שידע ללחום בג'ודו

פרטים חדשים על האירוע בבוסטון בשבוע שעבר. הרב שלמה נוגינסקי נדקר שמונה פעמים ביד ובכתף וניצל בזכות עמיתו שנלחם באמנות לחימה. התוקף נעצר וכופר באשמות (בעולם)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

גל האנטישמיות בארה" נתן את אותותיו בשבוע שעבר כששליח חב"ד בבוסטון, הרב שלמה נוגינסקי נדקר. כעת מתבררים פרטים חדשים על המקרה.

התקיפה האלימה ארעה בשעה 13:30 בצהרים שעון מקומי, הרב ישב מחוץ למבנה בית חב"ד בעיר בשכונת ברייטון, אותו הוא מנהל. התוקף - חאלד עוואד, צעיר בן 24 ניגש אליו וניסה לקחת אותו לרכבו תוך איומי אקדח. לאחר שהרב שלמה התנגד הוא דקר אותו שמונה פעמים בזרוע ובכתף. הרב דן רודקין, עמיתו של הרב שהיה גם בזירת האירוע הבריח את התוקף והגן על הילדים, כשהוא משתמש בתורת הלחימה היפנית ה'ג'ודו' בה יש לו חגורה שחורה.

חאלד עוואד נעצר וזוהה זמן קצר לאחר מכן ובמהלך דיון הערבות, פרקליטות המשטרה המקומית האשימה אותו בתקיפה בנסיבות מחמירות ותקיפה של שוטר, עוואד כפר באשמות. אפשרות השחרור בערבות נשללה ממנו.

בסרטון שפרסם הרב אחרי שהתאושש והופץ ברשתות החברתיות סיפר: "אני עדיין סובל מכאב, אבל מודע לכך שהמצב יכול היה להיות הרבה יותר גרוע. היה לנו מזל שהתוקף פנה אלי והצלחתי להסית את תשומת ליבו מהילדות שהיו בסביבה."

לסיום הוסיף: "אם יכולתי למסור הודעה אחת לכולם אני רוצה לומר שהדרך היחידה להתמודד עם רוע וחושך היא להיות טוב לב".

על פי דו"ח שפורסמה אתמול משטרת ניו יורק עולה, כי יש עלייה של 69% במקרי האנטישמיות ביחס לשנה שעברה. לפי הדו"ח, 113 תקריות אנטישמיות נרשמו ב-2021, לעומת 67 בשנה שעברה - זאת למרות שהיתה צפויה ירידה באנטישמיות שכן תקופת הקורונה מנעה מפגשים בין אנשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר