בשל ההתפרצות

כלכלת קורונה: הסדר ההוצאה לפועל הוארך

ועדת החוקה האריכה היום בשמונה חודשים את ההסדרים המיוחדים בהוצאה לפועל, בשל הקורונה. ברשות האכיפה והגבייה חשפו: נפתחו 110,874 "תיקי קורונה" (כלכלה בארץ)

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

ועדת החוקה בכנסת אישרה היום (שלישי), את צו ההוצאה לפועל, שמאריך למעשה הסדרים מיוחדים בהוצאה לפועל בשל התפשטות נגיף הקורונה, עד ל-24.3.22.

תיקון חוק ההוצאה לפועל נחקק בידי הכנסת לאחרונה במטרה לתמרץ תשלום של חובות וחזרה של המשק לפעילות כלכלית, וכדי למנוע מאנשים שנקלעו למשבר להידרדר למשבר כלכלי חמור וארוך. במסגרת החוק נקבעה, בין היתר, הוראת שעה הכוללת הסדרים מיוחדים שיחולו בהוצאה לפועל וייתנו מענה לצרכים הייחודיים שנוצרו בשל נגיף הקורונה.

ההסדרים כוללים בין היתר- הארכת מועדים ל"אזהרה" שניתנת לחייב לאחר שהוגשה להוצל"פ בקשה לביצוע פסק דין, הסדר תשלום מיוחד ביחס לחובות נמוכים מ-50,000 ש"ח, הפחתת אגרות או שכר טרחת עו"ד והקפאת ביצוע של צווי הבאה ועיקול רכבים ומיטלטלין.

את ההסדר שהוארך היום כינה יו"ר הוועדה קריב, כ"צעד ראוי עבור החייבים שהתאוששותם ממשבר הקורונה איטית יותר" אך דרש שבהמשך יציגו הסדר מדתי יותר בנוגע לשכר הטרחה לעורכי הדין, ואמר כי הוא תומך בהארכת הצו באופן זמני. "לא מקבל את האמירה שעל עוה"ד להשתתף בנטל. לא כל נושה הוא טייקון; זכות הייצוג ע"י עו"ד היא לא רק לחייב אלא גם לבעל החוב", אמר.

רשות האכיפה והגבייה מפרסמים, כי נפתחו 110,874 "תיקי קורונה"; כמעט הכפלה בשיעור החזרי החוב, בחובות שמתחת ל-50 אלף שקלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר