המלחמה מסתיימת

ארה"ב השלימה את רוב הנסיגה מאפגניסטן

כהמשך להסכם טראמפ עם אפגניסטן ובהתאם להצהרת ביידן, צבא ארה"ב משלים בצעדים גדולים את הליך פינוי אפגניסטן. בשבוע שעבר נטש במפתיע את בסיס גראם (חדשות בעולם)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

צבא ארה"ב הודיע כי השלים 90% ממשימת הנסיגה מאפגניסטן, לאחר שהעביר שבעה מתקנים צבאיים למשרד ההגנה בעקבות השלמת מרבית משימות הנסיגה.

בשבוע שעבר, באופן מפתיע וחפוז, עזבו חיילי ארה"ב בסיס גדול בגראם, כשהם לא מודיעים קודם לחיילים האפגנים ומשאירים בלגן רב וחפצים זרוקים. באפגניסטן, קיבלו את 'הפקרתם בשטח' בתדהמה ובזעם רב.

צבא ארה"ב שוהה באפגניסטן כבר כ-20 שנה, מאז אירועי 11 בספטמבר והפלת בנייני התאומים, אז פלש לאפגניסטן, הפיל את שלטון הטאליבן והחל בחיסול ארגון אל-קעידה ומפקדיו, כשבראשם אוסמה בן לאדן שכזכור חוסל בשנת 2011. זוהי המלחמה הארוכה ביותר בתולדות ארה"ב.

כזכור, בשנה האחרונה חתם טראמפ על הסכם סיום הלחימה עם הטאליבן. לפני מספר חודשים הצהיר ביידן כי יפעל לפינוי הצבא בהקדם האפשרי ואמר: "המטרה מאחורי הנוכחות שלנו באפגניסטן הייתה למנוע את השימוש בה כבסיס להוצאת פעולות טרור נגד ארצות הברית. הנוכחות שלנו במדינה לא יכולה להימשך לנצח. הנסיגה שלנו מאפגניסטן לא אומרת שנפסיק להילחם בטרור".

בשנים האחרונות הטאליבן שב ומתחזק, כשלאחרונה הוא כובש עוד ועוד שטחים וכיום הוא שולט בשליש מאזורי המשנה של אפגניסטן. הטאליבן אמנם חתם על הסכם מול ממשלת ארה"ב אך ממשלת אפגינסטן לא השיגה הסדר מולו והטאליבן צפוי להמשיך להתחזק אחרי העזיבה של הכוחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר