אחרי תבוסת הקואליציה

יום אחרי: סמוטריץ' ושקד התקוטטו ברשת

יו"ר הציונות הדתית ושרת הפנים מימינה התקוטטו בטוויטר, לאחר נפילת חוק איחוד משפחות. סמוטריץ' טען: "מכרת את הציונות"; שקד השיבה: "השקר הפך לשפתך השנייה" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
סמוטריץ' ושקד בימים טובים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ההצבעה על חוק איחוד משפחות רק העמיקה את הקרע העמוק הקיים ממילא בין מפלגות ימינה והציונות הדתית, עד לפני חצי שנה שותפות למפלגה אחת. מצד אחד נפתלי בנט ואיילת שקד, ראש הממשלה ושרת הפנים בממשלה השוויונית שהקימו, ומנגד בצלאל סמוטריץ', המחשיב את עצמו כמנהיג הציונות הדתית היחיד מעתה.

היום (שלישי), בשעות שלאחר ההצבעה שהפילה את חוק איחוד משפחות, תקף יו"ר הציונות הדתית את שרת הפנים החדשה בחשבון הטוויטר שלו: "כבר שבועיים אנחנו מתחננים לקואליציה להגיע איתנו להסכמה על מתווה שיעביר את הוראת השעה במקביל לקידום חוק יסוד ההגירה ולמרבה הצער הקואליציה סירבה בכלל לדבר איתנו והעדיפה לדבר עם רע"מ ומרצ. שקד סירבה אפילו לדבר על זה והלכה למכור את הציונות ולהעניק זכות שיבה לעבאס ומרצ כדי לא להרגיז את שותפיה תומכי הטרור. שתתבייש".

בתגובה, שקד לא נשארה חייבת: "איך אתה לא מתבייש? כבר שלושה שבועות אנחנו מתחננים שתתמכו בהוראת השעה כפי שהיא. עד אתמול בצהריים עוד האמנתי שאתם עושים הצגה. אם אתה מוכן לתמוך בהארכת הוראת השעה בחצי שנה בהסכמה, קדימה, תביא איתך את האופוזיציה. בלי משא ומתן ובלי תנאים. אין זמן לזה. בניגוד לכל טענות 'האידיאולוגים' של הימין שהשקר הפך לשפתם השנייה, החוק לא שונה, אפילו לא בפסיק, הוא עבר בנוסח המקורי לחצי שנה. הסכמתי לאותו מתווה שדרעי נתן לפני שלוש שנים, אבל הלילה נתניהו וסמוטריץ' בחרו (שוב) בפוליטיקה קטנה ומכוערת ושתישרף המדינה".

שקד וחברי הקואליציה, אמש במליאה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לבסוף, יו"ר הציונות הדתית השיב לדברי שרת הפנים: "את דורשת מאיתנו לתמוך בהוראת השעה 'בלי משא ומתן ובלי תנאים', אחרי ששעות על גבי שעות ניהלת משא ומתן עם תומכי טרור שהציבו לך תנאים על סטרואידים והענקת להם את זכות השיבה על מגש של כסף. תבחרי עם מי את רוצה לנהל מו"מ ואיזה תנאים את רוצה לקדם. אם את רוצה להגיע איתנו להבנות יהיה משא ומתן ויהיו תנאים לטובת מדינת ישראל והחזון הציוני. הכדור בידיים שלך (למעשה כבר שבועיים) ואת יודעת את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר