בדרך להגבלות חדשות

הקבינט יחליט האם לכפות בידוד על הורים שילדיהם בבידוד

משרד הבריאות ממליץ להקשיח את המדיניות על הורים לילדים שאינם מחוסנים, וכן על ההתנהלות בחופש הגדול • השרים הורוביץ וטרופר: ההגבלות לא תוחלנה על תחומי התרבות והספורט (בריאות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו בתמוז תשפ"א | 06.07.21
חיסון קורונה (צילום: Jamal Awad/Flash90)

ועדת השרים לענייני קורונה מתכנסת הערב (שלישי) לדיון, ברקע העלייה הרציפה במספר המאומתים היומי, שהיום חצה את רף ה-500. לקראת הדיון אמר ראש הממשלה נפתלי בנט כי ירצה להמשיך בקו בו הוא דבק מכניסתו למשרד ראש הממשלה: "מקסימום הגנה לאזרחים - ומינימום פגיעה בחיים".

משרד הבריאות הגיש לשרים המלצות למספר צעדים מיידים, ומספר צעדים שיכנסו לתוקף מייד לאחר שמספר המאומתים יחצה את ה-1,000, עניין שעתיד לקרות תוך כמה ימים לפי קצב התפשטות התחלואה הנוכחי.

הצעד המשמעותי ביותר עליו השרים דנים בשעה זו היא ההצעה לחייב בבידוד הורה שהילד שלו, שאינו מחוסן, נמצא בבידוד, גם אם ההורה כבר מחוסן, מפני החשש מזן הדלתא.

בנט, לפיד וליברמן בישיבת הממשלה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בהצעת משרד הבריאות ו"מגן ישראל" נכללו גם הצעדים הבאים:

  • בדיקות קורונה מהירות בקייטנות ובמחנות קיץ עם יותר מ-100 משתתפים.
  • בדיקות קורונה מהירות בכניסה למוסדות גריאטריים.
  • בדיקת קורונה נוספת לכל השבים מחו"ל ארבעה ימים אחרי הנחיתה בארץ, גם אם הגיעו ממדינה אדומה.
  • חובת בידוד למחוסנים לפחות מ-10 מדינות נוספות, הנחשבות למדינות עם תחלואה גבוהה במיוחד.
  • חובת בידוד לשבים מחו"ל עד שיקבלו את תוצאות בדיקת הקורונה שעברו, צעד שכרגע לא נדרש.

כעבור זמן קצר, נמסר כי לאור הימשכות ההצבעות במליאת הכנסת, הדיון בוועדת השרים למאבק בנגיף הקורונה ננעל. עוד נמסר כי "בשלב זה אין החלטות חדשות. דיון נוסף ייקבע בהקדם".

מ'הליכוד' נמסר בתגובה כי "קבינט הקורונה פוזר שוב בפעם השנייה בלי לקבל החלטות. בנט ביולי שעבר: 'גם אם בדיעבד ההחלטות לא יהיו אופטימליות, עדיף לקבל החלטות לפעמים פחות טובות אבל מהר, לקבל ולבצע כי קצב השינוי פה מצריך החלטות'".

בתוך כך, שר הבריאות ניצן הורוביץ סיכם עם שר התרבות והספורט חילי טרופר כי כל הגבלה שתתקבל לא תעסוק בתחומי התרבות והספורט, שימשיכו לפעול ללא הגבלה.

שר הבריאות ניצן הורוביץ מסר: "השבועיים האחרונים מבהירים לכולנו שנגיף הקורונה לא הלך לשום מקום ונידרש לחיות איתו עוד זמן רב. כדי שנוכל לבלום את התחלואה הגוברת תוך פגיעה מינימלית בשגרת החיים, עלינו לאמץ נהלי קורונה קבועים, המבוססים על הגבלות מתונות שיישארו בתוקף לתקופה ממושכת. משרד הבריאות בראשותי יעשה כל מאמץ שלא לפגוע בענפי התרבות והספורט, החיוניים כל כך לחוסן הלאומי. כל מהלך אפשרי ייבחן בצורה מעמיקה ותוך שיח פתוח עם שר התרבות והספורט ואנשי משרדו. ננהג באחריות ולא בהיסטריה. אבל חשוב לזכור - רק התנהלות אחראית של כל אחת ואחד מאתנו, ובראשה השלמת מבצע החיסונים הלאומי, יבטיחו שחיי השגרה בישראל יישמרו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר