רפורמות ב'דתות'

השר כהנא מתכנן: כהונת רב עיר - עד 10 שנים

השר לשירותי דת החליט להגביל את כהונת רבני הערים, כפי שכהונת הרבנים הראשיים מוגבלת לפרק זמן של 5 עד 10 שנים • השינוי: רב עיר יוכל להתמודד שוב לתפקיד (אקטואליה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
השר מתן כהנא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

השר לשירותי דת מתן כהנא ממשיך בניסיונותיו לשנות את הרבנות הראשית. הערב (שלישי) פרסם עקיבא וייס ב'כאן חדשות' כי כהנא מתכנן כעת להגביל את כהונת רבני הערים, לתקופת כהונה של 5 עד 10 שנים, אך בסיומה יוכלו הרבנים להתמודד לכהונה נוספת בתפקיד.

נכון לזמן זה, כהונת רב עיר בישראל היא משרה ללא קצבת זמן, אלא כאשר הרב הראשי מגיע לגיל 70, שם ניתן להאריך את כהונתו ב-5 שנים נוספות. משמע, אם הרב צעיר יותר, הוא יכול לכהן עשרות שנים בתפקיד ללא חשש שיוחלף. לעומת זאת, כהונת הרב הראשי לישראל אכן מוגבלת ל-10 שנים.

כעת השר לשירותי דת, מתן כהנא, מעוניין כאמור לשנות את הסעיף הזה, ולהגביל כהונת רב עיר ל-5 עד 10 שנים. ע"פ הדיווח, כהנא שואף לעשות זאת בהסכמה ובתיאום עם הרבנים הראשיים לישראל, הגאון הרב יצחק יוסף והגאון הרב דוד לאו.

עד כה, שלושה שבועות לכניסתו לתפקיד, והשר כהנא כבר קידם מספר דברים נגד התפיסה החרדית, בהם "חוק הדיינים", שנועד להרחיק מהוועדה למינוי דיינים חברי כנסת מטעם המפלגות החרדיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר