"צורך לאומי"

בני גנץ: בלי מתווה גיוס - ביטחון ישראל יפגע

שר הביטחון בני גנץ התייחס הערב לחוק הגיוס ואמר כי "מתווה גיוס חדש הוא צורך לאומי דחוף. אם לא נפעל כעת, בסופו של יום, ביטחון ישראל ייפגע"; צפו בדברים (צבא, בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
נאום השר בני גנץ (צילום: טל עוז / משרד הביטחון; צילום תמונות: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)

15 יחידות מילואים קיבלו הערב (שלישי) תעודות הצטיינות מנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין היום על הצטיינותן בשגרה ובחירום. היחידות המצטיינות סוכמו בוועדה שהתקיימה בראשות מפקד מערך התמרון וגיס 479, אלוף יעקב בנג'ו. בנוסף להן, הועדה סיכמה שלוש יחידות אשר יקבלו תעודות הערכה מיוחדות.

שר הביטחון, בני גנץ, נאם בטקס בבית הנשיא, ונפרד בפעם האחרונה בטקס רשמי בשם מערכת הביטחון מנשיא המדינה.

בדבריו, התייחס שר הביטחון גנץ לסוגיית חוק הגיוס ואמר: "ה'נטל' הזה של ביטחון המדינה והתרומה לחברה ראוי להגדרה מחודשת ולשותפות של כלל הקבוצות בחברה הישראלית. אתמול פניתי בשם המדינה לבית המשפט בבקשה לקבלת זמן נוסף שיאפשר לנו לחוקק מחדש את חוק הגיוס. בשלב ראשון, נצטרך להחליף את החוק שנפסל בחוק שיגביר את השוויון.

(צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)

"אך האתגר האמתי הוא להביא בתוך חודשים, ביחד עם ראש הממשלה ובשיתוף כלל שרי הממשלה הרלבנטיים, בתיאום מלא עם צה"ל, מתווה שירות חדש – שמתאים ל-73 השנים הבאות ולחברה הישראלית של 2021".

גנץ הוסיף ואמר כי "מתווה השירות, ברוח זה שהצגתי בממשלה הקודמת, יציל את צבא העם ויגדיל את הסולידריות ביננו. הוא יביא, בסופו של יום, ולא בלי אתגרים רבים, לכך שרוב אזרחי ישראל – יהודים, מוסלמים, צ'רקסים, דרוזים ונוצרים, ישרתו את המדינה. הוא יגדיל את השוויון גם בתעסוקה ואת שוויון ההזדמנויות. זהו צורך לאומי דחוף, והפתרון היחיד שטוב לצה"ל, טוב לביטחון וטוב לחברה הישראלית כולה. אם לא נפעל כעת, בסופו של יום, ביטחון ישראל ייפגע".

לחיילי המילואים אמר גנץ: "בכל המערכות האחרונות ראינו את חשיבות מערך המילואים – בחירום, במהלך מבצע ״שומר החומות״ ובהתמודדות עם מגיפת הקורונה, וגם בשגרה, בקווים ובאימונים. כשנידרש, אני בטוח שמערך המילואים כולו יתגייס שוב ושוב – בדרום, בצפון ובעורף. המחויבות שלנו, כהנהגה, היא לאמן את כוחות המילואים, לדאוג למוכנות מלאה שלהם לעת הצורך, וגם לתגמל אותם כפי שעשינו לא פעם. אתם, ביחד עם משפחותיכם והמעסיקים – מחזקים את עוצמתה של החברה הישראלית ובונים את החוסן שלנו לדורות".

(צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)
(צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)

בסיום הודה גנץ לנשיא ריבלין: "אני מבקש שוב להודות לך אדוני הנשיא בפעם האחרונה בשם מערכת הביטחון על כל פועלך למען ביטחון ישראל ובפרט למען חיילי המילואים. אני בטוח שעוד תעשה אצל מדינת ישראל הרבה ימי מילואים".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין אמר בטקס כי "אי אפשר שלא לחוש הערכה עמוקה לאזרחיות ולאזרחים אשר בכול פעם מחדש עוזבים את ביתם ואת עבודתם, לובשים מדים, מתייצבים ושבים להיות לחיילים. נפרדים לרגעים מבני הזוג, מהילדים, מהעבודה, נכונים לכל, גם במחיר סיכון חיים. והכול - לטובת ביטחון מדינת ישראל ועם ישראל. אתם, כולכם, סיבה לגאווה ישראלית. בשמי, בשם אזרחי ישראל כולם – אני רוצה לומר לכם תודה! כל הכבוד לכם!,.

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי אמר בטקס: "אני ראיתי אתכם, אנשי המילואים, במבצע 'שומר החומות', טייסים, אנשי מודיעין, חיילים בחטיבות הלוחמות בגדוד, בחטיבה ובאוגדה עם ברק בעיניים, פעלתם, דחפתם ונתתם המון. כבוד הנשיא, האירוע הזה הוא אירוע סמלי בערב האחרון של תפקידך. נדמה לי שבמידה והיית צריך לבחור כיצד להיפרד, היית בוחר להיפרד מצה״ל ומאנשי המילואים שלו אשר מגלמים את לב העניין של צבא העם. הערב הזה הוא הזדמנות נוספת להגיד כמה אנחנו מעריכים אותך, את נוכחותך ואת הסיוע שלך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר