הישג לישראל באו"ם

האו"ם יגנה שימוש ארגוני הטרור באזרחים

חודש אחרי "שומר החומות" ובעקבות מאמץ של השגריר ארדן ומשלחת ישראל: האו"ם מאמץ אסטרטגיה למאבק בטרור המגנה שימוש של ארגוני טרור באזרחים כמגן אנושי (מדיני)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ארדן נואם באו"ם (צילום: עמוד הפייסבוק של ארדן)

הישג לישראל באו"ם: חודש אחרי מבצע "שומר החומות" ובעקבות מאמץ דיפלומטי של השגריר ארדן ומשלחת ישראל לאו״ם: האו"ם מאמץ אסטרטגיה למאבק בטרור המגנה חד משמעית שימוש של ארגוני טרור באזרחים כמגן אנושי.

שגריר ישראל בארצות הברית ובאו"ם, גלעד ארדן נאם היום (רביעי) בעצרת הכללית בדיון שנערך לקראת ההצבעה והאימוץ של האסטרטגיה של האו"ם ללוחמה בטרור ואמר: "עבור ישראל לוחמה בטרור היא לא נושא תיאורטי. במהלך השבועות שבהם דנו כאן על ההחלטה, אזרחי ישראל בירושלים, תל אביב ואשקלון ישבו במקלטים תחת התקפות הטרור של חמאס."

לאחר מאמצים רבים של המשלחת לאו"ם בהובלת השגריר ארדן מול שגרירי המדינות הרלוונטיות, נכללו בהחלטה הקובעת את האסטרטגיה של האו"ם למאבק בטרור מספר סעיפים חשובים המהווים הישג משמעותי עבור ישראל.
חודש בלבד לאחר מבצע "שומר החומות", ולבקשת ישראל, מגנה האו"ם שימוש של ארגוני טרור באזרחים כמגן אנושי, שיטת הפעולה הבזויה של חמאס וחיזבאללה .

כמו כן, בהחלטתו מגנה האו"ם לראשונה טרור על רקע אנטישמי ומכיר בקיומו. זוהי החלטה חשובה ומשמעותית מאד על רקע גל האנטישמיות בעולם המתחולל בימים אלו.

החלטת האו"ם גם מגנה את השימוש באינטרנט ככלי לעידוד וגיוס פעילי טרור וקוראת לחברות האינטרנט לקחת אחריות, מאבק שמוביל השגריר ארדן עוד מימיו כשר לביטחון הפנים, וממשיך להוביל אותו גם בזירה הבינלאומית ובאו"ם.

השגריר ארדן אמר בנאומו: "אני מברך על ההחלטה, המגנה את השימוש באזרחים כמגן אנושי למחבלים בזויים ותשתיות הטרור שלהם ואני שמח שהמאמץ הדיפלומטי שהובלנו- נשא פרי. אסור לאפשר למחבלים להשתמש בבתי ספר, בתים ובתי חולים וחייב להיות ברור שהם אלה שנושאים באחריות לתוצאות. ארגוני הטרור האלה מציבים אתגר גדול מדינות המצייתות לדין הבינ״ל ומנסות להגן על אזרחיהן. העמדה החד משמעית שננקטה היום על ידי הקהילה הבינלאומית מדגישה את האתגרים של לוחמה א-סימטרית בה מדינות דמוקרטיות מתמודדות מול ארגוני טרור".

עוד הוסיף ואמר: "ההכרה של האו״ם בפעולות טרור נגד קהילות דתיות ואתניות, הכוללת גינוי מפורש לאנטישמיות חשובה מאין כמותה. כולנו היינו עדים להתקפות אנטישמיות בזויות נגד קהילות יהודיות ברחבי העולם, כולל כאן בניו יורק ועלינו לנקוט ביד קשה כנגד כל פעולה כזו וראשית להראות לרשויות שהאו״ם מצפה מהן לפעול".

"טרור הוא טרור הוא טרור, ואף פעם אין להסבירו, להצדיקו או לתרץ אותו. על האו"ם לאמץ מדיניות של אפס סובלנות לטרור ואפס תירוצים והסברים לטרור. רק בדרך זו נוכל להיאבק בו יחד", סיים ארדן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר