"דמויות חשודות"

משפיל: שלושה בחורי ישיבה שהגיעו לתל אביב - נעצרו

"אנחנו עוצרים כל אחד שיש חשד שיבצע משהו - חרדים, ערבים וגם אתיופים", אמר שוטר לבחורי ישיבה חרדים שנעצרו בתל אביב סמוך לחוף הים. הוגשה תלונה במשטרה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. בחורי ישיבות (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שלושה בחורי ישיבות חרדים, בגילאי 18-19, הגישו השבוע תלונה בפני קצין פניות הציבור במשטרה על התעללות משטרתית כלפיהם. לטענת תלמידי הישיבה, הם עוכבו בידי כמה שוטרים, עברו בידוק ואף נאלצו להסיר חלק ניכר מבגדיהם בחדר מדריגות של בניין מגורים. ההסבר מפי אחד השוטרים היה כי הם "דמויות חשודות".

האירוע המשפיל אירע, לכאורה, לפי הפרסום של רן שמעוני ב"הארץ", ביום שישי לפני כשבועיים בתל אביב, בסמוך לחוף הים הנפרד, במהלך מצעד שנוי במחלוקת שבעבר אירעו בו תגרות אלימות. ב'הארץ' הובא כי לתלמידי הישיבה לא נמסרה סיבה לבידוק והעיכוב, אולם אחד השוטרים הסביר: "אנחנו עוצרים כל אחד שיש חשד שיבצע משהו - חרדים, ערבים וגם אתיופים אנחנו נעצור".

אחד הבחורים שנעצרו תיאר כי ירד ממונית במרחק הליכה של עשר דקות מחוף הים, ובדרך נעצר בידי שוטרת ששאלה אותו למעשיו. הוא השיב שהוא בדרך לים. שוטר אחר שנכח במקום ביקש לערוך חיפוש בתיקו. כשגילה כי אין בו בגד ים, הסביר הבחור שממתין לחבריו והם אמורים להביא עמם את בגדי הים. הבחור טוען כי כלל לא ידע מקיומו של המצעד המדובר במקום. כך או כך, לעדות הבחור, הקצין המשטרתי הורה שיפשיטו את הבחור ויערכו על גופו חיפוש. כך נלקח הבחור לחדר מדריגות של בניין מגורים סמוך ועבר חיפוש קפדני.

שני החברים האחרים שהגיעו בינתיים נעצרו גם הם. זאת על אף שבבדיקת הבחור הראשון עלה כי אינו נושא כל כלי נשק וכדומה. אחד הבחורים שאל אם יכול להתנגד לחיפוש והשוטרת ענתה לו שהדבר בלתי אפשרי.

עורך הדין מנשה יאדו, שמייצג את הצעירים מטעם ארגון חוננו, אמר: "לא היה שום חשד סביר שיצדיק חיפוש במקרה של אף אחד מהם, קל וחומר חיפוש בהפשטה, שטעון יסוד סביר שאדם מכמין דבר מה בגופו. לא היה שום מידע מודיעיני לגביהם, הם נעדרי עבר פלילי ואפילו לא ידעו שיש מצעד. ההשפלה הזאת נעשתה אך ורק על יסוד 'פרופיילינג', עילת העיכוב היא עצם היותם חרדים".

מהמשטרה נמסר בתגובה לחשיפת 'הארץ': "במהלך המצעד משטרת ישראל אבטחה למעלה מ-100 אלף אנשים במספר מעגלי בידוק, לרבות כל באי המצעד ונוספים שנכחו לאורך מסלול הצעדה. נציין כי המשטרה פעלה לאורך כל האירוע לשמירה על הסדר הציבורי, ובהתאם הסתיים המצעד ללא מקרים חריגים בהם נשקף סיכון למשתתפים. המקרה שהוזכר בפנייתכם אינו מוכר. ככל שיתקבלו במשטרה פרטים נוספים הרי שאלו יבדקו כמקובל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר