האמריקנים שיגרו מסר

התערבות מקוממת: אל תהרסו בית המחבל

בנט יכנע לביידן? משרד הביטחון הורה לצה"ל לעכב את הריסת בית המחבל שרצח את יהודה גואטה הי"ד. זאת בעקבות מסר מהאמריקנים. ההערכה שהבקשה תדחה (ארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
יהודה גואטה הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)

הרשויות בארצות הברית פנו השבוע לישראל וביקשו שביתו של המחבל מונתצר שלבי, שרצח את בחור הישיבה יהודה גואטה הי"ד לפני כחודשיים, לא ייהרס זאת בשל האזרחות האמריקנית של שלבי.

לפי הדיווח של ישי פורת בחדשות 13, משרד הביטחון הורה בעקבות הבקשה לצה"ל לעכב בינתיים את הריסת הבית. כעת בקשת ארה"ב נשקלת, אולם ההערכה היא כי למרות החשש ממשבר, הבית ייהרס.

כזכור, כבר לפני כחודש וחצי הודיע צה"ל כי בכוונתו להרוס את הבית בו התגורר המחבל מונתצר שלבי שביצע את הפיגוע בו נרצח יהודה גואטה הי"ד. לפני כשלושה שבועות אישרו זאת שופטי בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ.

המחבל, אשר התגורר בכפר תורמוסעיא שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין, ביצע פיגוע ירי בצומת תפוח לפני כחודשיים וחצי, בו נרצח יהודה גואטה ז"ל ונפצעו שני אזרחים ישראלים נוספים. בהודעת דובר צה"ל הובהר כי למשפחת המחבל ניתנה האפשרות להגיש השגה נגד ההריסה.

הפיגוע אירע בחודש אייר האחרון. המחבל הגיע שלבי לצומת תפוח וירה בנשק חי לעבר שלושה צעירים, בחורי ישיבה מהיישוב איתמר. הוא פצע אנושות את יהודה גואטה בן ה-19, שלאחר מכן מת מפצעיו בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה.

המחבל, בן 44, נתפס זמן קצר לאחר שנקבע מותו של גואטה ז"ל, ובהודעת מג"ב נמסר כי הוא "אינו משתייך לארגון טרור מסוים". הוא נעצר בפשיטה של לוחמי ימ"מ ושב"כ על מבנה שבו הסתתר בכפר סילוואד שבגדה המערבית, בעקבות פעילות מודיעינית שבה השתתפו גם המשטרה וצה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר