לא מסובך: כך תשיגו כל דבר שתרצו מהבוס שלכם

מעוניינים בחופשה? רוצים לקבל העלאה? אין בעיה. רק שימו לב לאופן שבו אתם מבקשים את הדברים הללו, כי הוא זה שיקבע אם המנהל שלכם יבוא לקראתכם או לא. כך תעשו את זה נכון (MEN)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

מראים את הדו"ח המושקע שעמלתם עליו? מעוניינים בחופשה בת שבועיים? הדרך בה אתם מציגים את עצמכם חשובה מאד והיא זו שתוביל לתוצאה, חיובית או שלילית. או לפחות כך אומרת סטסיה קרופורד, מנכ"לית ומייסדת חברת יחסי ציבור שעוזרת ללקוחות לחדד את כישורי התקשורת שלהם.

כפי שהיא מסבירה, אנשים שדבריהם אינם מסודרים ומגיבים לשאלות בסדרה של הרהורים לא מאורגנים, נוטים להביע פחות בבירור את הנקודה שלהם ובסופו של דבר סיכוייהם להשיג את מטרותיהם קטנים. לדוגמה: כאשר הם מבקשים העלאה, יתכן שיקחו 10 דקות עד שינקבו בסכום הרצוי, או שהם יעצרו לאחר שהתחילו לבטא אותו, תוך כדי תירוץ העלות הגבוהה של שכר הלימוד שלהם.

מצד שני, יש את אלו שבאים מוכנים ומעבירים את המסר שלהם בצורה ברורה ותמציתית. "זה ההבדל בין לשים נקודה בסוף המשפט שלכם, לעומת להעלות את הקול שלכם בזמן שאתם מסיימים את הטיעון שאתם מנסים להשמיע", אומרת קרופורד. "הצורה האחרונה גורמת לכם להישמע לא בטוחים בעצמכם ויוצרת רושם שאתם שואלים שאלה במקום להצהיר".

אז איך תהיו ערוכים, כאשר תת המודע שלכם מנווט אתכם לחוסר ביטחון ובלבול? קרופורד מציעה את הדרכים הבאות:

1. בטאו את הנקודה שלכם והפסיקו לדבר

עם כמה שזה קשה לביצוע, חסמו את עצמכם מלחזור על המסר שכבר אמרתם. בדיאלוגים עם הימור גבוה (כמו מצגת או פגישת 1:1 עם המנהל שלכם), נסו להגביל את התגובות שלכם לכ-30 שניות. "כאשר התשובות שלכם קצרות וענייניות, סביר פחות להניח שאחרים ירגישו צורך שתנסחו אותן מחדש ושהמילים שלכם יוצאו מהקשרן או יובנו לא נכון", אומרת קרופורד.

2. האטו את הדיבור שלכם

דיבור מהיר מדי יוצר רושם של עצבנות וגורם למאזין לעבוד קשה יותר כדי לעמוד בקצב המחשבות שלכם. לפי קרופורד, "כשאתם משוחחים בקצב איטי יותר ואומרים 150 עד 160 מילים בדקה, למסר שלכם יש סיכוי גדול יותר להישמע, להיות מובן ולהיזכר".

3. היפטרו ממילות מילוי

זה ידרוש תרגול, אבל ביטויים כמו "אממ", "אהבתי" ו"אני לא יודע..." יכולים לגרום לכם להיראות מעורערים. "אני אומרת ללקוחות שלי לכתוב נושאים על פתקים קטנים ולהניח אותם בצנצנת ריקה", מציינת קרופורד. "בחרו באקראי פתק ושוחחו על מה שרשום בו במשך דקה אחת ברציפות ונסו לא להשתמש במילות מילוי".

עוד טקטיקה? הקליטו את עצמכם מבעוד מועד. "זה יעלה את המודעות שלכם ויראה לכם היכן אתם עשויים להזדקק לתרגול נוסף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר