"אל תעמדו מנגד"

אייכלר למשלחת בארה"ב: פעלו למען הילדה אלטע פיקסלר

"קשה לעמוד מול בכיותיה של האם שלא משה ממיטת חוליה של בתה", כתב חבר וועדת חו"ב לעמיתיו המבקרים בישראל, והתחנן אליהם לפעול למען הילדה אלטע פיקסלר (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אלטע פיקסלר (צילום: באדיבות המשפחה)

חבר וועדת החוץ והביטחון ח"כ ישראל אייכלר, פנה היום (רביעי), ליו"ר וועדת החוץ של הקונגרס האמריקני ולחברי הוועדה המבקרים בארץ והתחנן: "פעלו מול עמיתכם הבריטים להצלת התינוקת אלטע פיקלסר"

בימים אלו מבקרת בישראל משלחת של עשרה חברי וועדת החוץ של הקונגרס האמריקני בראשות יו"ר הוועדה חבר הקונגרס גרגורי מיקס.

בעקבות הפגישה וההתעניינות של חברי המשלחת בפוליטיקה הישראלית ובמגזר החרדי, שיגר חבר וועדת החוץ והביטחון של הכנסת ח"כ ישראל אייכלר, מכתב אישי מרגש לעמיתיו, בו הוא מבקש מהם לפעול להצלת התינוקת אלטע פיקסלר שמערכת הבריאות בבריטניה גזרו עליה דין מוות.

במכתב לראש המשלחת חבר הקונגרס גרגורי מיקס כותב ח"כ אייכלר: "אני רוצה להביא לידיעתך את סיפורה של הפעוטה בת השנתיים, אלטע פיקסלר המונשמת ומורדמת, שמערכת הבריאות בבריטניה דורשת להוציאה להורג בשם "החמלה והרחמים".

"מדובר בילדה הסובלת מיום לידתה מבעיה רפואית קשה. הרופאים בגיבוי בית המשפט הבריטי דורשים לנתק אותה ממכשירי ההנשמה כדי "לסיים את סבלה". אך הורי הילדה הם חסידים שומרי תורה, ואמונתם הדתית מחשיבה מעשה כזה כרצח לכל דבר ועניין".

אייכלר: "ניתוק התינוקת ממכשירי ההנשמה - זהו רצח" (צילום: ערוץ כנסת)

ח"כ אייכלר הסביר במכתב: "הורי הילדה הם אזרחי מדינת ישראל, ובנוסף על כך אביה הוא גם אזרח אמריקאי. בימים האחרונים קיבלה גם הילדה אשרת כניסה לארצות הברית. הוריה מתחננים שיאפשרו להם להביא את הילדה לארץ ישראל, שבה החוק מאפשר הארכת חיים על פי האמונה הדתית".

"קשה לעמוד", הוסיף אייכלר: "מול בכיותיה של האם שלא משה ממיטת חוליה של בתה. היא סיפרה שכל פעם שהיא פונה אליה, התינוקות מגיבה בעפעוף עיניים או בתנועה אחרת. הקשר בין התינוקות להורים הוא קשר רגשי עמוק, בלתי ניתן להפרזה".

"מדובר במקרה הומניטרי ממדרגה ראשונה. על פי האמונה היהודית מי שמציל נפש אחת – כאילו הציל עולם מלא. מלכות החסד של ארצות הברית של אמריקה מאפשרת חופש דת, וסובלנית כלפי רגשות דתיים עמוקים. יהיה זה לכבוד עבורכם אם תפעלו מול עמיתכם הבריטים, בכל דרך שתמצאו לנכון, כדי לאפשר העברת הילדה לארץ ישראל כבקשת הוריה.

לסיום מברך ח"כ אייכלר את חברי המשלחת ואת השותפות העמוקה בין המדינות והעמים: "אלוקים יברך אתכם ואת אזרחי ארצות הברית של אמריקה".

ח"כ אייכלר אמר ל'כיכר השבת': "כולי תקווה, כי יחד עם מכתבם של הסנאטורים לנשיא ארצות הברית, הדברים יפלו על אוזניים קשובות וכי יו"ר וועדת החוץ של הקונגרס ויתר חברי הוועדה אכן ינצלו את הקשרים הדיפלומטיים שלהם עם עמיתיהם מבריטניה ויעזרו לשנות את רוע הגזירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר