לא בימי האבל

הנשיא הרצוג ייכנס לבית הנשיא רק לאחר תשעת הימים

יצחק הרצוג, נכנס אמש לתפקידו כנשיא ה-11 של ישראל. בשעות הערב הוא הגיע לבית הנשיא לטקס חילופי התפקיד עם ריבלין, אך בחר להתעכב עם הכניסה למעון הרשמי (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
יצחק הרצוג בבית הנשיא, אמש (צילום: אוליבייה פיטוסי / FLASH90)

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, נכנס אמש (רביעי) לתפקידו כנשיא ה-11 של מדינת ישראל. בשעות הערב הוא הגיע לבית הנשיא לטקס חילופי התפקיד עם הנשיא היוצא, ראובן ריבלין.

בית הנשיא מוכן לכניסת הרצוג ורעייתו, אך בני הזוג בחרו להישאר בביתם ולהיכנס למעון הרשמי רק לאחר תשעת הימים, ימי האבל על חורבן בית המקדש.

גורם שהיה מעורב בטקס חילופי הנשיאים אמר ל'כיכר השבת': "הנשיא הרצוג הוא נכד של הרב הראשי, הוא מכיר היטב את המסורת היהודית, הוא לא ייכנס לבית חדש בתשעת הימים".

באולפן 'כיכר': 'חזון האחדות' של הנשיא. צפו

כזכור, בנאומו הראשון כנשיא מדינה, אמר הרצוג: "מכאן אצא אל משכן נשיאי ישראל, וממנו אל מסע בין קווי השסע והשבר של החברה הישראלית. מסע שמטרתו למצוא את המאחד בתוך ההבדלים, את המאחה בין הקרעים, מסע המיועד למצוא-מחדש אותנו. אצא אל הדרך הזו במטרה לפגוש את הכאב, להישיר אליו מבט, להטות אוזן ולב - לקושי ולחששות, גם בנקודות הנפיצות ביותר.

"הפצעים שנפערו בחברה שלנו – לאורכה ולרוחבה - עודם שותתי דם. הבעיות המבניות והחברתיות שהופכות קבוצות שלמות למוחלשות – מנציחות את הקושי. עלינו להכיר בכך שישנם רבים בינינו, רבים מדי, שהיום-יום שלהם איננו פשוט ואיננו הוגן. רבים שאינם זוכים לסיכוי אמיתי, רבים ששוויון הזדמנויות הוא מונח הרחוק שנות אור ממציאות-חייהם. להתעלם מכך לא יקדם אותנו לשום מקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר