יממה אחרי

ההתנקשות בנשיא האיטי: 4 חוסלו, 2 נעצרו

אחרי שאתמול (רביעי) קבוצת מתנקשים רצחו את נשיא האיטי ז'ובנל מואיז, המשטרה המקומית הצליחה לעצור שני חשודים, וחיסלה ארבעה חשודים נוספים לאחר קרב יריות ארוך (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
מואיז, הנשיא הנרצח (צילום: shutterstock)

אחרי שאתמול בלילה (רביעי) חוסל נשיא מדינת האיטי, ז'נבל מואיז בידי קבוצת מתנקשים, ופצעו קשה את רעיית הנשיא, הצליחה המשטרה המקומית לחסל ארבעה חשודים במעשה, ועצרה שניים נוספים. מוקדם יותר הכריז מפקד המשטרה המקומית כי כל החשודים במעשה "יתפסו או יהרגו".

על פי פרטים נוספים שמתבהרים, החוליה ירתה בנשיא 12 כדורים, כשישן במעונו הפרטי. גם בתו של הנשיא שהתה בבית בזמן ההתנקשות אך לא נפגעה.

כזכור, אתמול נשיא האיטי נרצח בידי קבוצת מתנקשים, כך דיווח ראש הממשלה הזמנית במדינה הקריבית. בנוסף, המתנקשים פצעו באורח קשה את רעייתו של הנשיא.

על פי הדיווחים במדינה, הנשיא בידי מה שכונה בכלי התקשורת 'קומנדו'. יחד עם זאת, עדיין לא ברור מה היה המניע לרצוח את הנשיא במעונו הפרטי.

מואיז שנרצח, נבחר לתפקיד הנשיא מטעם מפלגת 'המפלגה ההאיטית טט קאלה' לפני כארבע שנים, במהלך שנת 2017.

בתקופה האחרונה התעוררה בהאיטי מחלוקת כבדה בין הנשיא לאופוזיציה, כשהנשיא מצידו טען כי תקופת כהונתו אמורה לארוך חמש שנים, מה שאומר שתפקידו היה אמור להסתיים בעוד כשבעה חודשים, זאת לעומת טענות האופוזיציה כי כהונתו הייתה אמורה להסתיים במהלך חודש פברואר האחרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר