גזירת ליברמן

שר הבריאות הורוביץ מתנגד: "אסור לשלול מילד את צרכיו"

יו"ר מרצ חלק על עמדת שר האוצר, החתום על מניעת הסבסוד במעונות היום לאברכים: "לתת לילדים מה שהם צריכים" • גם ח"כ מהעבודה התנגדה: "אין לחתוך חמצן משמעותי מהיום למחר" (כלכלה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
שר הבריאות ניצן הורוביץ. נגד ליברמן ובעד החרדים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 )

החברה החרדית והמערכת הפוליטית סוערות מאז הצהרת שר האוצר, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, לפיה מעתה התנאי לסבסוד מעונות היום יהיה שני הורים עובדים, הנחיה שתפגע ישירות ב-18,000 משפחות אברכים, שיהיו חייבים לשלם אלפי שקלים נוספים על אף הצמצום בו הם חיים.

זעם המפלגות החרדיות התבטא כבר דקות לאחר פרסום החלטת ליברמן, אך בתחילה, בקרב חבריו לקואליציה, שמרו על שקט יחסי ולא פרסמו את דעתם בדבר החלטת שר האוצר, חודש לאחר השבעת הממשלה החדשה.

ליברמן טען כי המצב הנוכחי הוא "עיוות מתמשך שבו הציבור העובד מופלה לרעה", אבל הבוקר (חמישי), אחרי שחלפה כמעט יממה, מתגלה לפחות חלק מן היחס הפנימי בממשלה למהלך, המצטרף לגינויי החרדים ומתנגד לו.

פרוש תוקף את ליברמן (צילום: כיכר השבת)

יו"ר מרצ, שר הבריאות ניצן הורוביץ, התנגד למהלך בריאיון בגלי צה"ל: "אני בעד לתת לילדים מה שהם צריכים - במנותק ממה שההורים שלהם עושים. ילד הוא ישות בפני עצמה, ואם טובתו היא להיות במעון - אני לא בעד לשלול ממנו את זה".

גם חברת הכנסת אמילי מואטי, שלישית ברשימת העבודה בכנסת ה-24, תקפה בדרכה: "אני בעד הרעיון שאנשים יעבדו ויהיו חלק מהכלכלה, אבל איני חושבת שצריך לחתוך חמצן כל כך משמעותי מהיום למחר. הילדים לא אשמים בעוני הוריהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר