6 שנים אחרי

נגזר דינם של 2 מהמפגינים מישיבת פני שמואל

בית המשפט בירושלים, גזר היום את עונשם של 2 מהמפגינים שהפגינו לפני כשש שנים בהריסת הקומה הבלתי חוקית בישיבת "פני שמואל" בבית וגן • השופט הקל בעונשם (פלילי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ההפגנות לפני כ6 שנים (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

במשפט שהתנהל היום (חמישי) בבית המשפט השלום בירושלים, הרשיע בית המשפט 2 חרדים שהפגינו לפני כ-6 שנים נגד הריסת הקומה הבלתי חוקית בישיבת "פני שמואל", וגזר את דינם.

כזכור, לפני כ-6 שנים הגיעו שוטרים וכוחות יס"מ להרוס את הקומה הבלתי חוקית בישיבת "פני שמואל" בבית וגן בירושלים, ונתקלו בהתנגדות חריפה של בחורים מישיבה.

המשטרה עצרה באותו זמן, 7 צעירים, וכעת נגזר דינם של שנים מהמפגינים. השופט התחשב בכך שחלפו למעלה מחמש שנים מאז ביצוע העברה הקלה, וכתב: "מאז שנעברה העבירה חלפו למעלה חמש שנים אשר במהלכן לא עבר הנאשם עבירות נוספות לפיכך אתחשב בחלוף הזמן לקולה".

אחד העצורים במקום (ישי כהן, כיכר השבת)

אחד מהנאשמים משמש כיום כ"ראש כולל בוקר", ובערבים מלמד בישיבה לנוער מתמודד מהמגזר החרדי. ראש הכולל הואשם בתקיפת שוטר כדי להכשילו בתפקידו, ובהפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו. בית משפט גזר עליו מאסר על תנאי של חודשיים, באם יעבור עבירה של אלימות בתוך שלוש שנים, וכמו כן השית עליו השופט פיצוי לשוטר אותו תקף בסך 1,500 שקלים.

המהומות ליד הישיבה

הנאשם השני אף הוא למד בישיבה עד גיל 21, ומאז משמש כמדריך בישיבה, נשוי ואב לילדים. השופט הרשיע אותו בעבירה של "החזקת סכין שלא למטרה כשרה", משלא הצליח להוכיח שהחזיק את הסכין למטרה כשרה.

בית המשפט הקל גם בעונשו, וגזר עליו 150 שעות עבודות שרות, והתחייבות כספית של 4,000 שקלים שיאלץ לשלם אם בשנה הקרובה ייתפס בעבירות של אלימות.

השופט התייחס בהכרעתו לעבירה של הנאשם השני, והבהיר כי למרות שמדובר בסכין לחתוך פירות, הוא הקל בעונשו של הנאשם מכיוון שהסכין שנמצאה ברשותו הייתה עקומה - וסכין עקומה אינה יעילה למטרה של תקיפה.

למרות זאת הוסיף השופט ואמר, כי "אילולא נתפסה הסכין על גופו של הנאשם במהלך ההתפרעות האלימה, הייתי שוקל לזכותו מחמת זוטי דברים, שכן אין כל הצדקה במובנו של הערך המוגן בעבירה להכתים אדם בהרשעה פלילית בשל החזקת סכין זה, ומדובר בשוליים הזניחים והלא פליליים של העבירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר