אנטישמיות בארה"ב

"בושה שצריך להסתובב ולנקות בתי קברות"

למעלה מ-12 מצבות, בבית עלמין יהודי בבולטימור, חוללו כשרוסס עליהם גרפיטי של צלבי קרס • בקהילה מזועזעים: "לא ראיתי דבר כזה בכל שנותיי. לפני 5-6 שנים - זה לא היה קורה"

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: Shutterstock)

אנטישמיות בארה"ב: למעלה מ-12 מצבות, בבית עלמין יהודי בעיר בולטימור שבמדינת מרילנד, חוללו כשרוסס עליהם גרפיטי של צלבי קרס.

לפי האתר היהודי המקומי J-More, שלושה היסטוריונים יהודים תושבי המקום הגיעו לסיור בבית העלמין ביום ראשון השבוע, ה-4 ביולי, המהווה 'יומא דפגרא' בארה"ב בשל חגיגות חג יום העצמאות האמריקני.

כשהגיעו השלושה לבית העלמין ברח' ג'רמן היל שבשכונת דונדלק, הבחינו בצלבי קרס שרוססו בגרפיטי על למעלה משתים עשרה מצבות.

"לא ראיתי דבר כזה בכל שנותיי שבהן סיירתי בבתי עלמין", ציינה ד"ר דבורה ויינר, היסטוריונית שהשתתפה בסיור. לדבריה, "חשבתי מיד, 'וואו, זה מטורף!' אבל בהתחשב באקלים שבו אנחנו שרויים בשנים האחרונות - זה לא ממש מפתיע".

בית העלמין שחולל הוא למעשה אוסף של בתי קברות קטנים של קהילות ועדות שונות בעיר, ביניהם: 'עדת ישראל אנשי ספרד', 'קהילת ערוגת הבושם', 'שומרי שבת', 'צמח צדק' ועוד.

"אנשים נוטים להרגיש חופשיים יותר לעשות מעשים כאלו בתקופה זו. אני לא חושבת שזה היה קורה לפני 5-6 שנים", אמרה ההיסטוריונית. לדבריה, "זו בושה שאנשים צריכים להסתובב ולנקות בתי קברות".

כאשר גורמים אנטישמיים משחיתים בצורה כזו בתי קברות, בדרך כלל מאתרת הקהילה מתנדבים שיגיעו למקום, ויעבדו קשה על מנת לנקות את הכתמים המבישים מהקברים.

באופן כללי, חילול בתי עלמין אינו צורה שכיחה של אנטישמיות בארה"ב - אלא יותר במדינות אירופה, אך בחודשים האחרונים התרחשו מעשים כאלו בערים האמריקניות ניו יורק, סנט לואיס ופילדלפיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר