לראשונה בהיסטוריה

בדרך ל"בראשית 2": ישראל תשגר 2 חלליות במשימה אחת

SpaceIL הישראלית השיגה תרומה של 70 מיליון דולר, מתוך 100 מיליון הנדרשים לשיגורה של "בראשית 2" לירח. לראשונה בהיסטוריה - 2 חלליות ישוגרו במשימה אחת (מעניין)

(צילום: SpaceIL )

חברת SpaceIL הודיעה, כי הצליחה לגייס 70 מיליון דולר, עבור פרויקט השיגור של "בראשית 2" על אדמת הירח. החברה שואפת לשגר את החללית כבר בשנת 2024, ובעבר הצהירה כי הסכום הכולל של הפרויקט הוא כמאה מיליון דולר.

מי שתרמו את הסכום המכובד הם פטריק דרהי, מרטין מושל ומוריס קאהן. בעקבות התרומה התמנה מוריס קאהן לתפקיד יו"ר דירקטוריון SpaceIL, ובנאומו אמר ש״פרויקט 'בראשית' הוא משימת חיי ולכן החלטתי לשוב אליו. אני מתכוון לעשות הכול על מנת להחזיר את ישראל לירח, והפעם לנחיתה היסטורית כפולה. כיזם אני מאמין שצריך להמשיך ולדחוף לאתגרים חדשים כל הזמן ואף להכפיל את הסיכון, המשימה החדשה שלפנינו תשים שוב את ישראל הקטנה כחלוצה עולמית גם בתחום החלל. אני גאה להיות חלק בקבוצה של יזמים, פילנתרופים, חולמים ובראשם משפחת דרהי, שהצטרפו למסע החדש במרוץ של קבוצות פרטיות לחלל".

המהנדס החרדי של spaceil בראיון לכיכר

פרוייקט "בראשית 2", צפוי לשבור כמה וכמה שיאים של היסטורית החלל העולמית. זאת הפעם הראשונה שבה נשלחות 2 חלליות במשימה אחת, במהלך המשימה תשלח חללית אם אחת שתישא 2 נחתות קטנות במשקל 120 ק"ג עם דלק ו-60 ק"ג בלי דלק לאחת - הנחתות הקטנות ביותר שנחתו איי פעם על אדמת הירח. בנוסף, הנחיתה תהיה בחלק הרחוק של הירח, מקום שבו המדינה היחידה שהנחיתה חללית עד היום, הייתה סין.

הדמיה של "בראשית 2" (SpaceIL )

SpaceIL היא עמותה שנועדה לקדם את המדע והטכנולוגיה באמצעות משימות בחלל, והיא פועלת ללא כוונת רווח. מטרת הפרויקט הוא להעניק השראה בתחומי המדע והטכנולוגיה לדור הבא של המדענים, דרך משימות פורצות דרך ושבירת תקרות זכוכית. ב-SpaceIL מתכננים עבור "בראשית 2" משימה ארוכה במיוחד של 5 שנים, במטרה להיות פלטפורמה חינוכית - מדעית שתסייע לילדים מרחבי העולם להשתתף במשימות חינוכיות בחלל.

(SpaceIL )

כזכור באפריל 2019 שלחה SpaceIL את "בראשית 1", ובכך הייתה הגוף הפרטי הראשון בעולם שהגיע לירח, ומיצבה את ישראל במקום השביעי בקטגוריה של "מדינות שהנחיתו חללית על אדמת הירח", וכמדינה הרביעית שניסתה להנחית חללית על אדמת הירח - נחיתה שנכשלה, כשהחללית התרסקה על אדמת הירח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר