דרמה בחיפה

עינת קליש איבדה את הרוב במועצה. האם תפרוש?

לאחר שבשבוע שעבר העבירה מועצת העיר הצעת החלטה שקראה לראשת העיר להתפטר, העלו ראשי המועצה דרישה לישיבה שבה יעלו להצבעה פיטורי שלושה מסגניה (בארץ)

(צילום: פלאש 90 )

חברי מועצת העיר חיפה, שלחו לראשת העיר עינת קליש-רותם מכתב ובו הם דרשו לכנס ישיבת מועצה שלא מן המניין, ולהעלות לדיון את פיטורי שלשה מסגניה: דוד עציוני, לזר קפלון ושהירה שלבי. בצעד חסר תקדים בהיסטוריה החיפאית, חברו חברי מועצה מן הקואליציה לחברי האופוזיציה, ודרשו לפטר את שלושת סגני השרים. מעתה תאלץ קליש להתמודד עם קואליציה לעומתית.

הבוקר (ראשון), פרסמו חברי המועצה מכתב לעינת קליש בו כתבו ש"בעקבות הכישלון הקולוסאלי של התנהלותך בניהול העיר בכל תחומי החיים בחיפה, רוב ברור של חברי מועצת העיר החתומים מטה, מבקשים לחולל שינוי בניהול העיר והתרבות הפוליטית הכושלת שהנחלת".

עוד כתבו חברי המועצה במכתבם, כי "שינויים בהרכב הסגנים ומינויי חדשים תחתיהם יביאו, כך יש לקוות, לשיפור תפקודך הלקוי, וזאת כמובן אם תיאותי לשתף עימם פעולה, לאפשר להם לפעול לשם קידום העיר ושיפור התפקוד הארגוני של העירייה. בכך תכבדי את רצון רוב חברי המועצה, כפי שאנו מכבדים את רצון הבוחר."

ברקע המכתב, עומדת בעיית החזירים המשוטטים בחיפה, וכן טענות על כך שאין בחיפה התחלות בניה, יזמות, פרויקטים חדשים, חינוך ניקיון ועוד.

ההתנגדות של רוב חברי המועצה לקליש, לא יכולה אומנם לגרום לפיטורי ראשת העיר, ואפילו את התקציב יאלצו חברי המועצה להעביר כדי לא להגיע לתרחיש של וועדה קרואה, אולם הם יכולים להדיח את סגני ראש העיר ולמנות אחרים תחתיהם, וכמו כן יוכלו חברי המועצה לשנות את פרטי התקציב בוועדת הכספים העירונית.

אם תבחר קליש להתפטר, יהיה זה ניצחון למתנגדיה, והם יוכלו לבחור ראש עיר חליפי בהחלטת רוב חברי המועצה, אך ההיתכנות לכך נמוכה מאד לאור התבטאויותיה מהעבר על כך שלא תתפטר.

חשוב לציין, שאת הסגנים שמשמשים בתפקיד של ממלאי מקום ראשת העיר אי אפשר לפטר, ולכן סגן ראש העיר החרדי, מיכי אלפר, אינו מועמד להדחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר