מקדם את הוועדה

היועמ"ש הורה: לעצור את חקירות המשטרה על אסון מירון

היועץ המשפטי לממשלה נועד עם חברי ועדת החקירה הממלכתית לאסון הר מירון והודיע על החלטתו להשהות בינתיים את החקירות הפליליות של המשטרה ומח"ש בנושא, כדי לקדם את הוועדה (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
פינוי ההרוגים באסון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בדיון שקיימו אמש (ראשון) היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה עם חברי ועדת החקירה הממלכתית לאסון הר מירון, בראשות נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור, הורה היועמ"ש להשהות בינתיים את חקירת המשטרה וחקירת מח"ש המתנהלות בקשר לאירוע האסון, כדי לתת קדימות ועדיפות לעבודת הוועדה.

בפגישה אתמול השתתפו גם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט אזרחי), המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים ועוזרו הבכיר של היועץ המשפטי לממשלה. בפגישה, חזר היועץ המשפטי לממשלה ועמד על החשיבות הרבה שהוא רואה בעבודתה של הוועדה, ביכולתה להגיע לחקר האמת ולגבש המלצות שימנעו הישנות מקרים טראגיים כדוגמת האסון שהתרחש בהר מירון בהילולת ל"ג בעומר.

בשים לב למאפייניה הייחודיים של ועדת החקירה הממלכתית, המנדט הרחב שניתן לה, ועיתוי הקמתה אל מול השלבים הראשוניים של החקירות הפליליות המתנהלות, הדגיש היועץ המשפטי לממשלה כי נכון לתת קדימות ועדיפות לעבודת הוועדה.

יאיר לפיד על חקירת אסון מירון

בהקשר זה, גם מסר היועץ המשפטי לממשלה לחברי הוועדה כי בעקבות התייעצויות שקיים עם פרקליט המדינה, ר' אח"מ במשטרת ישראל, ר' מח"ש וגורמים בכירים נוספים במערכת אכיפת החוק, ועל דעתם של כלל הגורמים הללו, הוא החליט כי לעת הזו, יושהו המשך החקירות הפליליות המתנהלות בקשר לאירוע האסון - חקירת המשטרה וחקירת המחלקה לחקירות שוטרים.

כן מסר היועץ המשפטי לממשלה כי פעולות אכיפה אזרחית ביחס למבנים בלתי חוקיים מסכני חיים באתר הר מירון יבוצעו באופן מיידי. פעולות אכיפה נוספות יבוצעו בהתאם לסדרי עדיפויות.

כזכור, לפני כשלושה שבועות אישרה הממשלה החדשה את הקמת ועדת החקירה הממלכתית לאסון. נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, הודיעה לפני כשבועיים על הרכב ועדת החקירה. בראשות הוועדה תעמוד נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור. החברים בוועדה: הרב מרדכי קרליץ, ראש עיריית בני ברק לשעבר, חבר ועדת טל לשעבר ובנו של מרן הגאון רבי ניסים קרליץ זצ"ל. ואלוף במיל' שלמה ינאי, מנכ"ל טבע לשעבר.

הנשיאה חיות אמרה לאחר הקמת הוועדה: "החלטת הממשלה בדבר הקמת ועדת חקירה ממלכתית קובעת כי האסון שהתרחש, לרבות הסיכונים הקיימים באירועים דומים, הוא נושא בעל חשיבות ציבורית חיונית הטעון בירור. כמו כן נקבע בהחלטת הממשלה כי הוועדה תמליץ על הדרך הנכונה לעריכת אירועים המוניים. זאת, בעיקר במקומות פולחן דתיים, ובפרט לגבי השינויים הנדרשים באתר הילולת ל"ג בעומר בהר מירון ובתשתיותיו, לצורך בטיחות קיום אירועים בו בעתיד".

על מינוי חבר הוועדה הרב קרליץ, אמרה חיות: "הרב קרליץ כיהן בעבר כראש עיריית בני ברק ולוֹ ידע רב וניסיון מעשי בתחומי התכנון והבניה. הוא שימש בעבר כחבר ועדת טל לגיבוש ההסדר הראוי בנושא גיוס בני ישיבות לצה"ל, ולוֹ בקיאות רבה בהוויה הדתית הנוגעת להילולת רשב"י".

"היום, י"ז בתמוז", הוסיפה חיות, "הוא היום שבו על פי המסורת היהודית נבקעו חומות העיר ירושלים. מי ייתן והוועדה שחבריה מתמנים היום תעשה לתיקון ולבניין יציב, בהיבטים חברתיים ובטיחותיים כאחד".

(צילום: דוברות הרשות השופטת)

שר הביטחון, בני גנץ, יוזם הקמת הוועדה הממלכתית, אמר לאחר החלטת חיות: "‏מברך על מינויה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור, לעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית במירון שאותה קידמתי בישיבת הממשלה הראשונה. הנשיאה נאור היא דמות ממלכתית ושיפוטית מהבכירות במדינת ישראל, ואני בטוח שהוועדה בראשותה תביא למסקנות שיצילו חיי אדם בעתיד".

בין הגורמים הצפויים להיחקר בוועדה: השר לביטחון פנים לשעבר, אמיר אוחנה, שר הפנים לשעבר, אריה דרעי, שר השיכון שלעבר, יעקב ליצמן, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, מפקד המחוז הצפוני, שמעון לביא, קציני משטרה נוספים ובכירי המרכז לפיתוח המקומות הקדושים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר