חשיפת 'כיכר'

שר הדתות מגיב למתקפת הראש"ל; "מנסים לגרור אותי"

ימים ספורים לאחר המתקפה החריפה של הראשון לציון, שנחשפה ב'כיכר השבת', נגד השר כהנא, והרפורמות אותן הוא מבקש להוביל ברבנות, השר מגיב לראשונה • צפו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר מתן כהנא מגיב (צילום: ללא קרדיט)

ימים ספורים לאחר המתקפה החריפה של הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף - שנחשפה ב'כיכר השבת', נגד השר לשירותי דת, מתן כהנא, והרפורמות אותן הוא מבקש להוביל ברבנות, בכשרות ובגיור, השר כהנא מגיב לראשונה, במרומז, לדברים וטוען כי אינו מתכוון לעימות פומבי עם הרבנים הראשיים.

בנאום שנשא בכנס הקיבוץ הדתי התבטא כהנא: "מנסים לגרור אותי למאבקים תקשורתיים כולל מול הרבנים הראשיים. אני בשום פנים ואופן לא מתכוון להיגרר לוויכוחים כאלו".

לדבריו: "בעיני הרבנים הראשיים הם סמלי שלטון, סמלי ריבונות, ממשיכי דרכם של הרב יעקב מאיר והרב קוק ז"ל ואני מתכוון לעשות כל שביכולתי בכדי לעבוד איתם בצורה מכבדת שתחזק את זהותה היהודית של מדינת ישראל".

כזכור, בנאום שנחשף ב'כיכר השבת' תקף הראשון לציון את השר כהנא וסיפר על הפגישה הראשונה בניהם: "מורי ורבותי, אני בחודש האחרון פשוט מודאג, שר הדתות איך שהתמנה, הוא ביקש להגיע אלי, הוא בא, אמר לי, 'אני מכבד את הרבנים הראשיים אבל יש לנו חילוקי דעות'.

המתקפה של הרב הראשי (תמונה: Olivier Fitoussi/Flash90)

"שמעתם? הרבנים הראשים שכל ימיהם עוסקים בתורה, מחברי ספרים מרביצי תורה שישובים ועוסקים בתורה, יש לו חילוקי דעות איתו, מה זה? פרופורציה. יש חילוקי דעות? מה זה חילוקי דעות? הוא יקבע אם אשה תהיה משגיחת כשרות? האם הכשרות הזאת תהיה בכל העיר".

הראשל"צ הוסיף ואמר: "איך אפשר שרב בעיר אחת ייתן כשרות בעיר אחרת, איך אפשר שמשגיח כשרות מאפרת שיהיה גם באילת? איפה ההשגחה הנכונה? למה להרוס? בשביל מה להרוס ובשביל מה לקעקע?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר