הצדעות נאציות

האנטישמיות ב'טיקטוק': זינוק של 912 אחוז

הפלטפורמה החברתית שעל גביה התרחש 'טרור הטיקטוק' בערי ישראל, מהווה אכסניה גם לתוכן אנטישמי, הכחשת שואה וסרטונים גזעניים מרחבי העולם - שעוברים ללא בקרה (רשת)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
משחק 'ירי בחרדים' שהופץ בטיקטוק (צילום: מתוך טיקטוק)

רשת השנאה: הרשת החברתית 'טיקטוק', המשמשת בני נוער וצעירים להעלאת סרטונים, חווה עלייה דרמטית בכמות התכנים האנטישמיים שעולים בה, כך עולה ממחקר שמתפרסם כעת.

הפלטפורמה החברתית, שעל גביה התרחש כזכור 'טרור הטיקטוק' שהבעיר את ערי ישראל, מהווה כאמור אכסניה גם לתוכן אנטישמי, הכחשת שואה וסרטונים גזעניים מרחבי העולם - שעוברים ללא בקרה מצד הנהלת הרשת.

לפי נתונים שמפרסמים ד"ר גבריאל ויימן, פרופ' לתקשורת באוניברסיטת חיפה ונטלי מסרי, עמיתת מחקר מהמכון למדיניות נגד טרור (ICT) בהרצליה, מתבררת עלייה של לא פחות מ-912% רק בשנה האחרונה, בכמות התכנים האנטישמיים ב'טיקטוק', בהשוואה למחקר זהה שנערך על ידם לפני שנה.

במקביל להסלמה כללית זו, ניכר זינוק גם בשימוש ב'האשטגים' אנטישמיים. כך למשל @holocaustwasgood (השואה היתה דבר טוב, י"נ) או @eviljews (היהודים הם רשעים, י"נ).

הסרטון שפתח את 'טרור הטיקטוק' (צילום: מתוך טיקטוק)

ב'טיקטוק' ניתן לצפות, בין היתר, בסרטון שבו מספר משתמשים צעירים מציגים הצדעות נאציות; תיאורים של יהודים עם אף ארוך; ועוד סרטונים, תמונות ותגובות של משתמשים שמכחישים את השואה או טוענים שהיהודים אשמים בה.

"אנשים נוטים לחשוב שמדובר סך הכל בפלטפורמה לילדים שרוצים להיות יצירתיים", הסביר ויימן, "עם זאת, העובדה שהיא מיועדת לקהלים צעירים ונאיביים, בשילוב עם שחקנים חסרי תום לב שמפרסמים תכנים שונאים ברשת, זה משהו שצריך להתייחס אליו ברצינות רבה".

יצויין שב'טיקטוק ישראל' פרסמו לפני מספר שבועות כי החברה הסירה ברבעון הראשון של 2021 כ-62 מיליון סרטונים שבהם תוכן שמסכן את חברי הקהילה או מעודד פעילות מסוכנת, פעילות בלתי חוקית, אלימות ובריונות או תוכן בוטה.

על פי החברה, כ-80% מהסרטונים הוסרו עוד בטרם נצפו אפילו פעם אחת. 7 מיליון חשבונות נחסמו בחשד שהופעלו בידי צעירים בני פחות מ-13.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר