בדיקה יקרה

בלגיה: נוסע זייף תוצאת קורונה שלילית, וישב שנה במאסר

בית המשפט בבלגיה הטיל עונש מאסר של שנה וקנס נוסף בסך 4,000 אירו על נוסע שניסה לעלות למטוס עם מסמך מזויף המציג תוצאה שלילית של בדיקת קורונה (חדשות, עולם)

שדה התעופה בבלגיה (צילום: shutterstock, Sybille Reuter)

בית המשפט בבלגיה הטיל עונש תקדימי של שנה מאסר בפועל, לנוסע שניסה לעלות לטיסה והשתמש בטופס PCR מזויף המציג תוצאה שלילית לבדיקת קורונה. הנוסע נתפס בשדה התעופה על ידי דייל הקרקע, כשהציג את טופס הבדיקה שנראה חשוד בעיני הדייל. לאחר תחקור, הודה הנוסע כי הטופס מזויף ונרכש מזייפן בסכום של 30 אירו בלבד.

מובן שהדייל אסר עליו לעלות לטיסה, הוא נעצר בשדה התעופה, והפרקליטות הבלגית הציעה לו לשלם קנס של 750 אירו בלבד, אך הוא סירב והתעקש להישפט. לאחר הליך משפטי שהתנהל במשך חודשיים, בית המשפט בבלגיה גזר את דינו לחומרה.

בית המשפט בבריסל נימק את פסק הדין החמור בכך, ש"הנוסע הציג גישה מסוכנת גם בהתנהלותו בבית המשפט וגם בשדה התעופה". עוד טען השופט כי "בפעולותיו הוא סיכן את בריאותם ובטיחותם של שאר הנוסעים במטוס".

נזכיר, כי גם בישראל קיימת תופעה דומה של זיופים שעל פי החשד מגיעה עד ל-10 אחוזים מכלל הבדיקות המוצגות. שר הבריאות הקודם יולי אדלשטיין שנדרש לסוגיה ב-18/2, אמר ש"מי שעושה זאת יוכל לסיים את האירוע בכלא, דיברנו עם היועמ"ש ואנחנו על זה", אולם בישראל מעולם לא ננקט צעד דרמטי שכזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר