"לומר איך לפתוח"

קבינט הקורונה אישר: הבידוד קוצר לשבעה ימים

קבינט הקורונה דן בהתפרצות הקורונה עם 745 מאומתים ביממה • משרד הבריאות ממליץ: 'תו ירוק' באירועים של יותר מ-100 איש, כולל בבתי כנסת • הבידוד קוצר לשבוע (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ד' באב תשפ"א | 13.07.21
תו ירוק בכניסה למקום קנייה, לפני שהוסר הצורך בו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ועדת השרים לענייני קורונה התכנסה הערב (שלישי) לדיון ברקע התפשטות זן הדלתא המאיים על ילדים, ומספר חולים המתקרב מאוד ל-1,000 מדי יום.

בנט: נוריד את הבידוד לשבעה ימים (צילום: איתי בית-און, לע"מ)

כחלק מההכנה לאפשרות של בידוד גם למחוסנים, ומתוך רצון להמשיך בשגרת חיים רגילה ככל הניתן במקביל לקורונה, השרים אישרו את קיצור תקופת הבידוד לשבוע ימים, במקום שבועיים שהיה נהוג עד עכשיו. כניסת ההחלטה לתוקף היא מיידית, בצו שייחתם ע"י מנכ"ל משרד הבריאות.

רה"מ נפתלי בנט הסביר את ההחלטה: "במטרה להגביר את שיתוף הפעולה עם הציבור ואת אמון הציבור, הקבינט החליט לאפשר למבודדים לבצע בדיקה ביום ה-7 לבידוד שלהם, להמתין לתוצאה שלילית ואחריה להשתחרר. עם זאת, נגביר את האכיפה על הפרות בעניין הזה. קרי, אנשים שמשתחררים בלי לבצע בדיקה, הקנס יעמוד על 5,000 ש"ח. המטרה של המהלך היא להגביר את מספר האנשים שנענים לבידוד".

בדיון שוחחו השרים גם על שאלת החזרה ל'תו הירוק', שהצורך בו הוסר בשלהי כהונת ממשלת נתניהו. ע"פ הצעת משרד הבריאות שהוגשה לשרים, 'התו הירוק', שמאפשר כניסה ללא מגבלות למחוסנים, מחלימים ונבדקים עם תוצאה שלילית, יחול בהינתן כמה סעיפים: פעילות במקום סגור, מעל 100 אנשים וללא מגבלות התקהלות ותפוסה.

השימוש ב'תו הירוק' ידרש במקומות הבאים: חתונות, אירועי שמחות, הופעות, מסיבות, פסטיבלים, כנסים, חדרי כושר, מסעדות, חדרי אוכל ובתי תפילה - אך לא בקניונים, מרכזי מסחר ותחבורה ציבורית.

רה"מ ביקש לשנות את נקודת המוצא בשיחות הקורונה, כאשר רוב מדינת ישראל מחוסנת ואושר מתן חיסון שלישי למדוכאי חיסון: "לא להגיד מה לסגור, אלא איך לפתוח. בנוסף, להיערך כמה שיותר זמן מראש למהלכים עתידיים, כדי לתת לציבור זמן ולא להפתיע אותו". בנוסף, בנט דרש "קיום קשר עם השטח", בדגש על בעלי עסקים, "במטרה ללמוד את צורכיהם ולהתאים את פעולות הממשלה באופן מיטבי".

אתמול אומתו לקורונה 745 ישראלים, ומספר החולים הקשים נותר על 45, בהם 12 מונשמים. אחוז הבדיקות החיובית עמד על 1.35%.

לקראת חוצת הלילה תמה ישיבת קבינט הקורונה בה הוחלט, כאמור, לקצר את תקופת הבידוד תוך הגברת האכיפה בנושא, להגביר את מאמצי ההסברה, להיערך להקמת מערך בדיקות מהירות, להגביר את האכיפה בעניין עטיית מסכות, ולהיערך להסדרת אירועים המוניים (מעל 100 אנשים) בחללים סגורים בהמשך.

להלן החלטות הקבינט:

- קיצור תקופת הבידוד - שחרור מבידוד לאחר בדיקה ביום ה-7 וקבלת תוצאה שלילית. במקביל, תוגבר האכיפה על מפרי בידוד.

- הגברת מאמצי ההסברה באופן רחב - בדגש על עטיית מסכות, קבלת חיסונים והישמרות באירועים המוניים.

- משרד הבריאות ייערך להקמת מערך בדיקות מהירות שיהיו זמינות לציבור הרחב.

- הגברת דרמטית של האכיפה בגין אי עטיית מסכות.

- האחריות הכוללת על נושא האכיפה הוטלה על המשרד לביטחון הפנים, תוך הסתייעות בפקחי הרשויות המקומיות לאכיפה במרחב הציבורי.

- תיערך עבודת הכנה להסדרת אירועים המוניים (מעל 100 איש) בחללים סגורים בהמשך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר