ההפגנות בגוש עציון

שלושה מפגינים עצורים כשבוע; "מוכנים למות"

שלושה מפגינים עצורים מאז יום רביעי, אז נעצרו בהפגנה בגוש עציון, נגד חילולי הקברים; אחד מסרב להזדהות ושניים מסרבים לתנאי השחרור; זה מה שהם טענו בבית המשפט (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הפגנה בגוש עציון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שלושה מפגינים חרדים, עצורים מאז יום רביעי בשבוע שעבר, אז נעצרו בהפגנה שנערכה בגוש עציון, נגד חילולי הקברים שלטענתם המפגינים מתבצעים בעבודות במקום.

אחד מהמפגינים שוהה במעצר לאחר שסירב להזדהות, ואילו השניים הנוספים שוהים במעצר, לאחר שסירבו לקבל את תנאי השחרור שלהם.

בשעות הערב אתמול (שני) הם הובאו לדיון נוסף בבית המשפט, הרביעי מאז נעצרו, שם ביקשו את רשות הדיבור, והבהירו בפני בית המשפט את עמדתם.

אחת ההפגנות בגוש עציון (צילום: ישראל קרויס)

"אנחנו נעצרנו ביום רביעי, בהפגנה על חילולי קברים בגוש עציון", אמר אחד מהם - בשם שניהם, "מיום שישי אני ופלוני נכנסנו לתא אחד, שזה אגף שהוא חצי מטר על מטר, ויש שם ברז מים, לא שירותים, במקום שירותים יש חור ברצפה, אנחנו לא מקבלים אוכל, בקושי מים, אולי טיפת מים. כל היום אנו צמאים לטיפת מים ואנו לא מקבלים גם את שיחות הטלפון. לא מכניסים לנו ציוד, לא ספרים, אנחנו מקבלים במקום זה, קללות ומכות.

"אבל כל זאת אנחנו אומרים שאנו מקבלים, אנחנו מוכנים לעמוד על קידוש השם, ותנאי השחרור זה להפסיק לחפור קברים. אנחנו מוכנים למות - רק שיפסיקו לחפור קברים".

מעצרם, כאמור, הוארך ומחר, הם יובאו לדיון נוסף בפני בית המשפט.

בהחלטתו, התייחס השופט לטענותיהם כי הם מקבלים מכות בתא המעצר, וכתב כי "המשיבים טוענים כי חוו אלימות במהלך המעצר, יש להעביר את פרוטוקול הדיון ליח"ס".

משב"ס נמסר ל'כיכר השבת' כי "העצורים שוהים בתא בו אסלה אירופאית ומקבלים אספקת מזון ושתייה בדומה לכל עצור אחר בבית המעצר. על פי נהלי שב"ס, בהיותם עצורי ימים הם זכאים לקבל תפילין וסידור אך אינם זכאים להכניס ספרי קריאה. כמו כן ועל אף שהנוהל איננו מאפשר לעצורי ימים לקיים שיחות טלפון, קיבלו העצורים אפשרות כזו על מנת למצוא ערבים לשחרורם".

עוד נמסר כי "טענותיהם בדבר מכות הועברו לבדיקת יאח"ס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר