"מדיניות של התעמרות"

נתניהו מגיב לגזירות ליברמן: "שנאה שאינה יודעת גבולות"

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מגיב לראשונה לגזירות הנוראיות של אביגדור ליברמן, שר האוצר בממשלת בנט-לפיד, נגד הציבור החרדי ואומר כי זו "מדיניות מקוממת של התעמרות" (חדשות חרדים)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו עם ח"כים חרדים במליאה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

גזירת המעונות של אביגדור ליברמן, שר האוצר, מצליחה לעורר אמפטיה כלפי החרדים הנרדפים, והערב (שלישי) מגיב לכך לראשונה, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

במסגרת נאומו לזכרו של זאב ז'בוטינסקי, נאום אותו לא נשא מסיבות שונות בכנסת, אך פורסם לאחר מכן במלואו, התייחס נתניהו לגזירת המעונות של ליברמן ותקף אותה בחריפות.

"איזו ציונות רוממה הביאה איתה ממשלת עבאס-לפיד-בנט?", תהה נתניהו, "דיבורים ריקים על 'אחדות לאומית', תוך הדרת ציבורים גדולים וחשובים במדינה".

נתניהו האשים כי הממשלה הזו - "נוהגת מדיניות מקוממת של התעמרות, כפי שעושה שר האוצר ליברמן ביחס לאוכלוסייה החרדית".

"במהלך מערכת הבחירות, ליברמן הבטיח 'לשלוח את החרדים על מריצה למזבלה'", הוסיף נתניהו, "כעת, בשנאה שאינה יודעת גבולות, הוא מתכוון לפגוע באלפי משפחות עניות באמצעות הפסקת הסבסוד של מעונות-יום".

נתניהו ציין כי "גם במקרה זה צריך ללמוד מז'בוטינסקי. הוא היה אדם ליברלי, חופשי באורחות חייו, אבל בחלוף השנים הוא התייחס בפומבי ובנימה אוהדת לדת ישראל.

"כך כתב ב-1935 בעיתון 'הירדן', שאבי היה העורך והמייסד שלו: 'אנו, החופשיים-בדעות והחרדים כאחד, רוצים לחפש את הצורות החדשות של שיתוף פעולה ביצירתה של נשמה יהודית חדשה. בין שני המחנות הקימה ההיסטוריה הר גבוה. אנו צריכים רק להתחיל בעשיית הנִקְבָּה דרך ההר. נִקְבָּה עושים משני הצדדים, וכשנוקבים משני הצדדים הרי מתקרבים זה לזה יותר ויותר'.

"בד בבד עם רמיסת אחינו החלשים, הממשלה הזאת נכנעת כניעה מוחלטת לאויבי הציונות. ומה הפלא? זאת ממשלה שנשענת על יסודות אנטי-ציוניים".

מוקדם יותר הערב דווח כי מפלגת ימינה, המונהגת על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט, מקדמת מהלך שיחריג את אברכי הציונות הדתית מגזירתו האכזרית של שר האוצר אביגדור ליברמן, לפגוע באברכים לומדי התורה עם ביטול הסבסוד למעונות היום.

ע"פ הדיווח של מיכאל שמש ב'כאן חדשות', בימינה לא רוצים להעמיק את הקרע נגד הציבור ממנה היא באה, הציונות הדתית, לפי שיש בה בחורים הנשארים בישיבה הגבוהה לאחר החתונה, בממדים פחותים מבני החברה החרדית כמובן.

לכן במפלגה יוזמים הוספת קריטריון לפיו מי ששירת בצה"ל יהיה זכאי לסבסוד מעונות היום על אף שאינו עובד אלא עוסק בתורה. המטרה היא להחריג את בני הציונות הדתית ולהשאיר את הפגיעה במלוא עוזה נגד אברכי הכולל של החברה החרדית, בלבד.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני, הגיב ליוזמה ואמר כי "'יצא המרצע מן השק' אברכים מהציונות הדתית ימשיכו להיות מסובסדים במעונות היום, ואברכים מהציבור החרדי לא יסובסדו. ליברמן, בנט ושותפיהם מתכוונים לשנאת חרדים ולא לשום דבר אחר. זה לא נכון בבסיס, זה לא נכון ציבורית, זה לא נכון מוסרית וזה לא נכון משפטית".

ח"כ יעקב ליצמן אמר בתגובה כי "הולך ונשלם מהלך ההחרמה והשיסוי של בנט-ליברמן-לפיד, נגד החרדים בישראל. זוהי ממשלת זדון רפורמית שהחליטה לאמץ את מדיניות איווט האיום במלואה, כדי לדכא ולמוטט את ציבור האברכים לומדי התורה - עילית הציבור החרדי. בגסות רוח וביד פוגענית, מבדלים רודפי הדת והיהדות, את האברכים החרדים לעומת הדתיים, כדי ליצור פילוג ושנאה בישראל. הנציגות החרדית והדתית תמשיך במאבק משותף, כדי להעביר את ממשלת הרשע מארצנו".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר בתגובה: "‏ערב תשעה באב, בנט ושקד מנסים לזרוע עוד פירוד ומחלוקת. הפעם בין הציונות הדתית לציבור החרדי. לא תצליחו. דמו של ילד עם כיפה סרוגה אינו סמוק מדמו של ילד עם כיפה שחורה. אנחנו נשאר מאוחדים מול מי שמעדיפים להכנע לתומכי טרור ובמקביל להשפיל את לומדי התורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר