המזימה האיראנית

ארה"ב: ארבעה איראנים מואשמים בחטיפה

משרד המשפטים האמריקני חשף כי כתב אישום הוגש כנגד ארבעה איראנים שתכננו לחטוף בחסות המשטר בטהרן, עיתונאים ממוצא איראני שמתנגדים לאיראן (חדשות בעולם)

אחת העיתונאיות, מראה את ה-FBI תחת ביתה (צילום: טוויטר)

משרד המשפטים האמריקאי חשף הלילה (רביעי), כי ארבעה איראנים מואשמים בכך שרצו לחטוף עיתונאית אמריקנית ממוצא איראני ולהעביר אותה באמצעות סירה אל מחוץ ארה"ב.

על פי הודעת משרד המשפטים, בין הנאשמים, קצין מודיעין איראני ו-3 אנשי מודיעין נוספים, נאשמים בכך שניסו לחטוף עוד לפחות ארבעה בני אדם נוספים, שחיים בקנדה ובבריטניה או באיחוד האמירויות - כולם מבקרים חריפים של המשטר האיראני הפועלים כדי להציג את התנהלות איראן בכל הנוגע לאי שמירה על זכויות אדם בסיסיות.

על פי כתב האישום, הארבעה בחנו דרכים כיצד לחטוף את העיתונאית, שמוצאה אירני, מביתה שבשכונת ברוקלין בניו יורק ולהבריח אותה לוונצואלה, המקיימת קשרים ידידותיים עם טהרן, בסירת מנוע מהירה ומשם להעביר אותה לאיראן.

לפי כתב האישום, תוכנית סירת המנוע נלקחה בחשבון רק לאחר כישלון המאמצים לשכנע את העיתונאית באמצעות משפחתה המתגוררת באיראן להגיע למדינה שלישית במזרח התיכון, משם הייתה נתפסת על ידי סוכנים אירניים, טכניקה בה השתמשה טהרן בשני אירועים קודמים בהם נחטפו מתנגדים של המשטר, אחד מהם גם מצא את מותו לבסוף באיראן.

ויליאם סוויני, ראש מטה ה-FBI בניו יורק, הודה שכתב האישום נראה כמו "עלילה מופרכת של סרט פעולה. ארבעת חברי הקבוצה, הנתמכת על ידי המשטר באירן, קשרה קשר לחטוף כאן עיתונאית אמריקנית על אדמתנו ולחטוף אותה בכוח לאירן", הוסיף סוויני. "זה לא יקרה במשמרת שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר