בנט ולפיד יובכו?

בליכוד יוזמים חוק שיימנע מארה"ב להקים את הקונסוליה

חבר הכנסת מהליכוד, ניר ברקת, יוזם הצעת חוק חדשה שתימנע מהאמריקנים להקים את הקונסוליה המתוכננת במזרח ירושלים, המתוכננת להעניק שירותים לתושבי הרשות הפלסטינית (פוליטי מדיני)

הקונסוליה האמריקנית ברחוב אגרון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חבר הכנסת ניר ברקת מהליכוד, לשעבר ראש העיר ירושלים, יוזם הצעת חוק לתיקון חוק יסוד: ירושלים בירת ישראל, שעליה חתמו יותר מ-30 חברי כנסת מהאופוזיציה, הצעת חוק שתביך את ממשלת בנט-לפיד, ותקשה על חברים בקואליציה להתנגד אליה.

לפי התיקון המוצע, המדינה לא תפתח או תכונן בירושלים נציגות דיפלומטית המשרתת ישות מדינית זרה - במקרה הזה הרשות הפלסטינית. הצעת החוק עלולה להביך את ממשלת בנט-לפיד ולהוביל למחלוקת משמעותית עם האמריקנים שמתכננים לפתוח מחדש את הקונסוליה שתספק שירותים לפלסטינים בירושלים.

על פי הדיווחים, בוושינגטון לוחצים על בנט ולפיד להסכים להקמתה מחדש של הקונסוליה, שכן זו הייתה אחת מהבטחות הבחירות של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. לאחרונה דווח, כי בנט ביקש מהאמריקנים להמתין כמה חודשים עם פתיחת הקונסוליה כדי לסייע לו לייצב את הממשלה.

בליכוד כמובן מנסים להבליט את הנושא ולכן מוגשת הצעת החוק שתצריך את בנט להתייחס לעניין ולהביע את דעתו בפומבי. ברקת ששואף לעמוד בראשות הליכוד ביום שאחר נתניהו, מקדם את המהלך כחלק מהניסיון שלו להראות מנהיגות אקטיבית בליכוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר