"סחרתם בדם ההרוגים"

הבושה של בנט: ההצעה לפיצויים לנפגעי מירון - לא אושרה

הצעת החוק של ח"כ יעקב אשר, שבאה לשים סוף לקושי הכלכלי של המשפחות שאיבדו את יקיריהן, נפלה לאחר שהקואליציה התנגדה • רה"מ נפתלי בנט הגיע להצביע נגד - וברח מהמליאה (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ה' באב תשפ"א | 14.07.21
ההצבעה של בנט - והבריחה (צילום: ערוץ כנסת)

חודשיים וחצי לאחר הלילה הנורא בליל הילולת הרשב"י בהר מירון, ומשפחות נפגעי האסון עדיין מתמודדים עם הקשיים לבדן, ללא תמיכה כלכלית ונפשית מטעם המדינה, ובזכות ממשלתו של נפתלי בנט - לא יזכו לפיצויים, לאחר שהצעתה חוק שביקשה לקדם זאת, נפלה, לאחר שהקואליציה ובנט עצמו - הצביעו נגד.

חבר הכנסת יעקב אשר מיהדות התורה הגיש הצעת חוק שכללה קביעת מתווה סיוע, שיכין שר האוצר באמצעות הקמת ועדה אשר תגבש אמות מידה והמלצות לאופן מתן הסיוע, בין היתר לפי מידת הפגיעה, מספר הנפגעים במשפחה הנפגעת ומקורות הכנסתה, לרבות זכאות לקבלת תשלומים בשל האסון.

ע"פ ההצעה, הוועדה תהיה בת 11 חברים וחבריה יהיו שופט בדימוס, נציג שר המשפטים, נציג שר העבודה הרווחה והשירותים החברתיים, נציג המוסד לביטוח לאומי, נציג שר האוצר, נציג שר הבריאות, נציג השר לביטחון פנים, נציג השר לשירותי דת, נציג ראש הממשלה ושני נציגי ציבור. כמו כן, מוצע שהוועדה תגיש את המלצותיה לשר האוצר תוך 45 ימים מיום תחילתו של החוק, ושר האוצר יגיש את תכנית הסיוע לאישור ועדת הכספים של הכנסת בתוך 45 ימים ממועד קבלת המלצות הוועדה.

"סחרתם בדמם של ההרוגים" (צילום: ערוץ כנסת)

מטעמי קואליציה-אופוזיציה, ממשלת בנט-לפיד התנגדה להצעה, והפילה אותה לפני זמן קצר (רביעי) בקריאה טרומית במליאה ברוב של 59 מול 55 תומכים, כולל חברי הרשימה המשותפת, ששיתפו פעולה עם חברי הכנסת החרדים. ראש הממשלה נפתלי בנט הצביע נגד, וקיבל בתגובה צעקות מנבחרי הציבור החרדים, שכינו את הצבעתו "בושה".

עוד קודם תחילת ההצבעה, ח"כ אשר הטיח בממשלה: "סחרתם בדמם של ההרוגים. דיברתם על זה שליבנו דואב וליבנו עם המשפחות האבלות. חברי הממשלה, יש לכם באמת חוב למשפחות, המדינה בעלת חוב למשפחות הללו. הן לא רוצות רק צדק, הן גם צריכות סיוע".

השר במשרד האוצר חמד עמאר השיב: "ועדת השרים החליטה לדחות את הדיון בהצעה בחודש ובהיעדר עמדה מגובשת עמדת הממשלה להתנגד. הנוסח הנוכחי של החוק אינו תוחם את האוכלוסייה הנפגעת ולכן צפוי להביא לחשיפה תקציבית גבוהה, לכן נדרשת עבודת עומק על מנת לאפיין ולתחום את האוכלוסייה שנפגעה. בכדי לגבש מענה מותאם תוך בחינת ההשלכות התקציביות, מוצע כי משרד האוצר יבצע עבודת מטה ויגבש מתווה ייעודי".

ח"כ יעקב אשר תקף: "חודש שלם בחשתם בדמם של הרוגי מירון בשביל למצוא משהו על מישהו מהממשלה הקודמת. האלמנות לא עניינו אתכם. תתביישו. אולי תהיו אמיצים פעם אחת ותעשו מה שצריך?! מה יש פה 'לבחון'? השר עמאר, אמרת שצריך "להגדיר את הנפגעים", מה יש פה להגדיר? במפלגה שלך מגדירים את נפגעי מירון כך: יש להם כיפה ויש להם פיאות, זה כל הסיפור. זה ליברמן. הוא יודע לתת כסף ולעשות טוב רק אם זה יעשה רע למישהו אחר. ככה הוא עשה כשלקח כסף מילדי המעונות והודיע שיעביר את זה לאלימות במשפחה. אלימות מעולם לא עניינה אותו. אין פה שמץ של ענייניות".

ח"כ יעקב ליצמן הגיב לנפילת החוק ואמר: "אני בוש ונכלם נוכח התנהגות הקואליציה והצבעתה נגד הצעת החוק לפיצוי משפחות נפגעי האסון במירון, שיזם חברי ח"כ יעקב אשר.

"אלה שרדפו את הנציגות החרדית במסווה של דאגה לנפגעי האסון, נלחמו היום נגד החוק לפיצויי משפחות ההרוגים. אלה שהשתמשו בשכול ובכאב המשפחות היקרות, בכדי להעליל נגד הציבור החרדי, התגלו כעת כנמושות, העושים מעשי זמרי ומבקשים שכר כפנחס.

"ממשלת הזדון של בנט-לפיד-ליברמן-סער, אין לכם זכות יותר לדבר בשמם ובכאבם של הרוגי האסון הנורא. גיליתם פרצופכם השפל ואנו נזכיר לכם זאת. אני משבח את חבריי באופוזיציה שגירשנו את בנט מהמליאה, כשטרח להגיע במיוחד כדי להצביע נגד החוק שבא להיטיב עם משפחות האסון במירון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר