בעקבות 'כיכר'

הרבנות הגדילה את צוות בודקי הבחינות

לפני כשבועיים, פורסם ב'כיכר השבת', על המחדל של הרבנות הראשית, באי נתינת תשובות לנבחנים, היום, נערך יום עיון והתמנו שישה בודקים חדשים, "להקל על העומס" (חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ביום עיון, היום (צילום: הרבנות הראשית)

לפני יותר משבועיים, פורסם ב'כיכר השבת', על מחדל הבחינות ברבנות הראשית, היום (רביעי), הודיעה הרבנות הראשית, כי החליטה להגדיל את צוות בודקי הבחינות.

כזכור, אברכים שלמדנו את ההלכות הנצרכות כדי לקבל תעודת רב עיר או דיין, סיפרו ל'כיכר השבת', כי כבר יותר מ-8 חודשים, אחרי שעשו את המבחן, והם עדיין לא קיבלו תשובות לבחנים שעשו.

"הבטיחו לנו שתוצאות חייבות להגיע בתוך 120 ימים, איך הגענו למצב ששמונה חודשים אני לא יכול לדעת אם עברתי את הבחינה או לא" סיפר אחד מהאברכים בשיחה עם 'כיכר השבת'.

ביום עיון שנערך היום במשרדי הרבנות הראשית לישראל נוספו 6 דיינים חדשים, המכהנים בבתי הדין הרבניים, שהגישו את מועמדותם ועמדו בדישות הרבנות אשר יצטרפו לדיינים בודקי הבחינות הקיימים ברבנות וזאת במטרה לפרסום הציונים בהקדם.

ברבנות מדגישים כי העיכוב בפרסום הציונים חל אך ורק בבחינות בנושאי הדיינות אשר עקב חשיבותם, נבדקים אך ורק על ידי דיינים מכהנים או דיינים בדימוס ובשאר נושאי בחינות, הציונים ככלל פורסמו במועד ואף לפני הזמן הנדרש.

מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל (בפועל) הראל גולדברג אמר לדיינים: "לצערנו קיים עיכוב במתן תשובות לנבחנים לדיינות, דבר הגורם לעינוי דין לנבחנים, מוטלת עלינו החובה לשפר את המערכת בכדי לקצר את זמן מענה התשובות לבחינות, אני מודה לכם שהסכמתם לשאת בעול ולקצר את פרק ההמתנה לקבלת תשובות למבחני הדיינות, כרבנות ראשית אנו מחויבים לפרסום ציוני הבחינות בלוחות הזמנים שעליהם הודענו לציבור הנבחנים".

דיין בית הדין הגדול הרה״ג אליעזר איגרא בירך אף הוא את הדיינים אשר הצטרפו כבודקי הבחינות ברבנות ואמר להם, כי "כשם שעל בית הדין למנוע עיוות דין כך גם עבור הנבחנים יש לפעול ולפרסם את הציונים במועד ולא לגרום לעיוות דין, מנהל מחלקת הבחינות הרב רפאל מזרחי וצוות המחלקה הדריכו את הדיינים החדשים בדרכי העבודה של המחלקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר