דרמה לילית במליאה

נתניהו ודרעי סגרו דיל עם המשותפת; איכלר נעדר במפתיע

הליכוד והמפלגות החרדיות סגרו עם 'המשותפת' על תמיכה בוועדת חקירה למחדלי המשטרה בחברה הערבית בתמורה להפלת חוק הדיינים • אבל בשעת ההצבעה, נציג בעלזא לא נכח במליאה (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הדרמה במליאה (צילום: ערוץ כנסת • תמונות: דני שם טוב ונועם מושקוביץ)

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ויו"ר ש"ס אריה דרעי רצו להביך הערב (רביעי) שוב את ראשי הממשלה נפתלי בנט ויאיר לפיד, ולהעביר מאחורי גבם שני דברים אליהם הקואליציה מתנגדת.

על פי ההסכם שנרקם בין נתניהו, דרעי ויו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, כלל חברי הכנסת של הליכוד והמפלגות החרדיות היו צריכים לתמוך בהקמת ועדת חקירה למחדלי המשטרה בחברה הערבית.

בתמורה לכך, ששת חברי הכנסת מהרשימה הערבית שנותרה באופוזיציה, יושיטו יד לחרדים וימנעו את העברת חוק הדיינים שמקדמת הממשלה, שמנשל את ש"ס ויהדות התורה מאחיזה במינויים.

אלא שבשעת ההצבעה, ח"כ ישראל אייכלר, נציג בעלזא באגודת ישראל, נעדר מהמליאה, חברי רע"מ הצביעו נגד כפי שדורשת המשמעת הקואליציונית, והחוק נפל במיעוט של שלושה חברי כנסת בלבד.

מלשכת אייכלר נמסר: "אייכלר הצביע יחד עם האופוזיציה לועדת חקירה של אמיר אוחנה, וההצעה נפלה. הוא נאלץ לצאת מסיבה אישית מהבנין בידיעה שאין סיכוי שההצעה הבאה תעבור גם עם הקול שלו - מה שאכן קרה".

ב'משותפת' זעמו, על אי קיום ההסכם מצד המפלגות החרדיות, וחבר הכנסת אחמד טיבי אמר: "גם אנחנו יודעים לעשות תרגילים".

‏ח"כ איימן עודה צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ההצעה להקמת ועדת חקירה נפלה על ארבעה קולות. ארבעה קולות של חברי כנסת ממרצ ורע"מ שהיו יכולים להביא לצדק היסטורי".

ח"כ עופר כסיף, אמר: "‏עצוב לי מאד שאנשים בהם ראיתי שותפים למאבקים לא מעטים הם שהפילו הצבעה על ועדה לחקירת האלימות והפשיעה בחברה הערבית. רע"ם ומרצ, אתם מזדנבים אחרי בנט וסער. עליכם לעשות את חשבון הנפש".

דבריו של חה"כ כסיף (מתוך הטוויטר)

סיעת הרשימה המשותפת אמרה על הפלת החוק: "ההצבעה של מרצ ורע"ם היא פגיעה קשה במשפחות הקורבנות בחברה הערבית. שני קולות היו חסרים בהצבעה על הקמת ועדת חקירה שהייתה יורדת לעומק אסון האלימות והפשיעה בחברה הערבית ומניעה תהליך של צדק וריפוי. סיעות רע"ם ומרצ בחרו להתנגד והכשילו את ההצעה של המשותפת".

בכיר ברע"מ הסביר לגלי צה"ל מדוע מפלגתו התנגדה להקמת הוועדה: "הצבענו עם הקואליציה כדי להביא איתה שינוי אמיתי. נגמרה ההצגה של ⁦איימן עודה‬⁩. הוא יכול להמשיך לעשות רעש, אנחנו נעבוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר