"אויבנו לא פסו"

הנשיא השתתף בקריאת 'איכה' באשקלון

נשיא המדינה יצחק הרצוג, השתתף הערב (מוצ"ש) בקריאת מגילת איכה בבית כנסת באשקלון שהוקם בחצר בית פרטי בשל מגבלות הקורונה. "עלינו להישאר מאוחדים תמיד" (ארץ)

(צילום: מארק ניימן, לעמ)

יצחק הרצוג, נשיא המדינה החדש, השתתף הערב (מוצ"ש) בקריאת מגילה בחצר בית פרטי שהפך לבית כנסת בעיר אשקלון.

לאחר קריאת המגילה אמר הנשיא: "לא פסו אויבנו מהעולם, עלינו להישאר מאוחדים תמיד, ועלינו ללמוד את הלקח של חורבן הבית שחס וחלילה אותן הסיבות שהביאו לחורבן הבית לא יכו בנו שוב בעת הזאת"

"לפני כמה שבועות האזור הזה ספג מאות טילים והיה החזית הלאומית של מדינת ישראל. אתם מקור לגאווה לאומית עצומה ואני בא לומר תודה בשם העם הישראלי כולו. מי ייתן ולא נדע עוד צער במקום הזה ובכל מדינת ישראל"

הביקור עמד בסימן הזדהות עם תושבי עוטף עזה והיישובים בדרום ועמידתם האיתנה במהלך מבצע "שומר חומות". הנשיא התקבל בבית הכנסת על ידי שר הדתות לשעבר הרב יעקב אביטן, ראש עיריית אשקלון תומר גלאם וראש מועצה אזורית חוף אשקלון איתמר רביבו.

עוד אמר הנשיא הרצוג כי "לפני כמה שבועות האזור הזה ספג מאות טילים והיה החזית הלאומית של מדינת ישראל. אתם מקור לגאווה לאומית עצומה ואני בא לומר תודה בשם העם הישראלי כולו. מי ייתן ולא נדע עוד צער במקום הזה ובכל מדינת ישראל.״

(מארק ניימן, לעמ)

"אנחנו ערב תשעה באב ובאופן סימלי פתחתי את דבריי באיום שהיה על מדינת ישראל, בכדי לשים את הדברים בפרופורציה ולומר שיש דברים שהם מחייבים אותנו לזכור כי לא פסו אויבנו מהעולם, עלינו להישאר מאוחדים תמיד ועלינו ללמוד את הלקח של חורבן הבית, שחס וחלילה אותן הסיבות שהביאו לחורבן הבית לא יכו בנו שוב בעת הזאת. בעת הריבונות השלישית של העם היהודי בארצו, זה לא דבר של מה בכך.״

את דבריו סיים הנשיא ואמר כי "כמו שנאמר במגילה היפיפייה ״בכו תבכה בלילה ודמעתה על לחיה אין לה מנחם מכל אהביה כל רעיה״, עלינו ללמוד שחס וחלילה ההיסטוריה עלולה לחזור על עצמה אם לא נדע לשמור על אחדותנו. אפשר להתווכח, אפשר לשמור על הבדלים זה חלק מהיופי של החברה הישראלית. כמו שאמרתי בנאום ההשבעה שלי עלינו להתגבר על הפחד ולהושיט יד אחד לשני, אחד לשנייה, ולהנחיל אהבת ישראל בכל הלבבות. מי ייתן ונלמד את הלקח."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר