שנאת חינם, תמונת מצב

סקר: החרדים הכי שנואים והכי פחות שונאים

מסקר חדש של מנו גבע עבור 'פנימה' עולה כי החרדים הם הציבור השנוא ביותר, אך הם לא שונאים אחרים • כמו כן, כרבע מהציבור שונא מצביעי שמאל וכולם מרגישים שהשסע העדתי מחריף (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
צילום ארכיון (Nati Shohat/FLASH90)

הציבור החרדי הוא הציבור השנוא ביותר בישראל, אך הוא ציבור שלא שונא אחרים. כך עולה מסקר של מנו גבע עבור 'פנימה'.

שנאה כלפי חרדים

24% מכלל הישראלים ציינו שהם שונאים חרדים. מ38% מהחילונים ציינו שהם שונאים חרדים לעומתם, רק 2% מהחרדים ציינו שהם שונאים חילונים. 18% מהמסורתיים ציינו שהם שונאים חרדים לעומתם רק 4% מהחרדים ציינו שהם שונאים מסורתיים.

מתיחות פוליטית

28% מכלל הישראלים מרגישים מתיחות בסביבתם הקרובה על רקע דעות פוליטיות חלוקות. 29% מכלל הישראלים ציינו שהם נמנעים משיחות סלון על פוליטיקה כדי לא להגביר מתיחות ומחלוקות בין משפחה וחברים.

שנאה כלפי מצביעי שמאל וימין

22% מכלל הישראלים ציינו שהם שונאים את מצביעי השמאל. בקרב מצביעי הימין השנאה למצביעי שמאל עומדת על 30%, לעומת זאת רק 10% מקרב מצביעי השמאל ציינו שהם שונאים ימניים.

מרחבי השנאה בישראל

20% מכלל הישראלים נתקלו בגילויי שנאה בחיי היום יום. 69% מכלל הישראלים נתקלו בגילויי שנאה ברשתות החברתיות. 63% ממצביעי השמאל נתקלו בגילויי שנאה מפוליטיקאים לעומת 56% ממצביעי הימין ו-50% מקרב החרדים. 75% מהחרדים נתקלו בגילויי שנאה כלפיהם בתקשורת לעומת 60% מכלל הציבור. 66% ממצביעי הימין נתקלו בגילויי שנאה בתקשורת לעומת 50% ממצביעי השמאל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר